torsdag 1 november 2012

Halloween!

Snygga tjejerna. Overkligt fantasilösa halloween-costumes :D
''

Halloween!
Hej! Halloween med stort H är påväg och vi var i chino-affären lite tidigare och försökte hitta på något kul man kunde vara.Det var helt smockat. Kön var längre än aldrig för och de som ägde affären var som hökar efter folk som stjäl.Lite skumt kan man tycka då allt de har är superbilligt (inget över 15 euro i värde typ) och det känns rätt otrevligt men men... Jag fick ett litet infall att driva lite med den stereotypiska bilden av kineser med kvällens utklädnad, en stereotyp som inte alls stämmer i sverige men det är helt sjukt hur rasstereotyperna här är verkligen benhårda, antar att det är några ligor som organiserar saker för det finns ingen streetförsäljare av fejkväskor och filmer som inte är afrikan och det finns ingen gående ölförsäljare som inte är kines här. Jag säger det inte med någon sorts värdering, det är bara så.

Nåväl, den utklädnaden vore rätt oPK så övergav den rätt snabbt. Klockan började nästan bli mycket och vi körde på att vara tjejer. Rätt hög brist på fantasi alltså. Jag köpte en peruk, strumpbyxor och fick lånat mig bh+klänning+ lite halsband och tyckte jag var rätt snygg. En sak jag har tänkt på, jag har en rätt tydlig bild av hur kvinnohår bör se ut, eller inte bör se ut men något som alltid blir väldigt fint imo. Det är inget avancerat egentligen, jag vet inte om det har ett namn men jag antar att det är någon blandning av hästsvans, sidbena o lugg, haha.Försökte hitta en bild på något snarlikt vad jag försökte göra på min kärlek Cheryl Cole, gick väl sådär men här var väl rätt nära kanske



Nåväl! Fick lite smink och skit av Lill väl i Opera och såg på Ernst och Mathias. Mathias såg fruktansvärt manlig ut och såg mer ut som kid rock än en tjej. Man måste ju leva in sig i rollen, gå lite kvinnligt och hålla på. Det körde inte han på! Ernst såg verkligen ut som... något på rosenlund kanske med väldig synlig bh och ja, osmakligt!!

Vi gick förbi minibar en kortis och tog denna bild;
 Där var det många som körde all in. Minibar är lokalbaren som drivs av ett homosexuellt par och är stundtals fyllt av ett gayklientel. Rätt trevligt ställe, fruktansvärt fräsch mat för att vara spanien, skulle vilja äta där mer nu när de fick en ny kock och en meny, bara käkar min favvo papas arrugadas con mojo picon och den är fantastisk.

Oavsett hur det ser så sov jag o Mathias över hos Ernst denna kväll :)
Vi åkte sen in till orange café och stötte på brittisk klasskamrat och hennes kompisar vars några jag träffat några ggr innan. Hon var någon typ av zombie, looked good men kanske lite glad i hatten. Vi gick emot orange och väl där så dansade vi och hade det trevligt. Jag har faktiskt haft rätt trevligt på orange cafe gångerna jag varit där, på något vänster blir jag lite extra social då. Pratade även denna gång med massa trevliga människor, dansade och hade det finfint. Var en snubbe där förresten som hade klätt ut sig till en motorcyklist av något slag. Han sprang runt med det där på scen och kan väl inte haft så kul, han kunde ju knappt röra sig och blir lite awkward att stå o prata med honom för en längre stund. Ska se om jag hittar en bild.

Sen drog vi hem, jag tog av mig peruken och gick med klänning och smink hem och blev förvånad över hur många gaykillar som såg riktigt kåta ut och försökte gå fram och prata. Ser inte riktigt kopplingen, de vet väl att det var halloween och de flesta transvestiter som är på riktigt försöker väl ändå se ut som tjejer full on? Nåväl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar