fredag 29 januari 2010

29 jan - Dessa danskar + Shopping



Jag ställde klockan på typ 10 och somnade om och vaknade typ vid 3, tog på mig solkräm och gick ut till poolen för att se att det mest var moln. Danieboy satt och pratade med en tjej och en gubbe som visade sig vara danskar, några speciella såna. Pappan, Jurgen, var egentligen tysk men bott i danmark och ju mer han drack desto mindre ord och desto mer ljud kom ifrån honom. Det var sjukt underhållande. Han började prata med en, och sa typ ”svenske! Pige! Danmark, sverige. *tut-ljud*” nästan hela tiden. Han var också riktigt mycket man, han drack bara ren vodka, höjden av coolhet. Dottern, Sabine, var militär och skulle till Kosovo vilket var rätt överraskande för hon var inte alls butchig (standard ju för militärtjejer) utan blond och rätt liten.


Efter vi druckit lite drinkar och käkat vid poolen så gick vi till Old Market och jag fick köpt lite skit (Alladin-lampa=fuck yeah!) och blev väl ärligt talat rätt lurad men fick se lite sjyssta skyltar med knacklig engelska som hjälpte min ångest. Typ som denna ovan. Dock så hade de rätt sjyssta lampor tyckte jag (bilden blev rätt skakig) men seriöst, vem fraktar en sån hem med flyget?


Också kul med en affär som hette "Stress" fast fanns också en som hette "Stefy" vilket kanske inte är så roligt men rätt schtekigt namn :).


Gullig kamel eller dromedar



Försökte sen ta en öl på ett sjysst ställe men det visadee sig att de bara hade non-alcoholic beer (HA!) så vi dissade det och gick runt lite till och vi köpte lite kryddor och skit. Hittade en overkligt fet pimpcane som jag var tvungen att posa med.


Sen åkte vi och käkade igen vid Naama bay och jag var tjock nog att beställa 2 huvudrätter och därefter gick vi ut och bärsade. Det skulle visa sig att Jurgen var en overklig wingman. Hursomhelst, jag har nog sällan tyckt det var mer underhållande att prata med någon som var full som igår och höjden av citat måste nog vara när vi kom hem ifrån stan vid typ 5, tog ett nattdopp och Jurgen, mannen vi spenderat senaste 12 timmarna med ropade till Daniel ”Kom igen nu, Stefan!” i poolen. Insta-classic..


För övrigt har jag nu insett att jag antagligen kommer bli mobbad för hur lite brun jag har blivit efter en vecka i egypten. Error.

1 kommentar:

  1. GÖRAN! Vad ledsen och besiken jag blir på dig. Sen när blev jag en butch?!? Bara för att man klär sig i grönt betyder inte det att man plötsligt innehåller fler Y-kromosomer you know:(

    SvaraRadera