tisdag 5 januari 2010

Horoskop och jag

Ursprungligen är jag en nörd som rätt sent började transformeringen till en socialt anpassad individ. Egentligen är de flesta av mina beslut baserade på ren logik det finns inga mystiska krafter. Därför är horoskop något som inte passar in i min värld, det är liksom mumbojumbons absoluta peak. Därför blir jag alltid lika förvånad när horoskopet träffar med en sjuklig precision, iaf när de är specifika. Igår fick jag höra 4 beskrivningar och 3 var skrämmande korrekta.

Som vetenskapligt lagd funderar jag på om det kan finnas logiska förklaringar som att människor födda i januari är ett äldst i sin årskull och därför beter sig så i en grupp. Eller att kvinnor/män som är mest fertila i typ januari och föder i oktober är av en anledning och för sina gener över. Eller jag vet inte. Eller så kanske det är magi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar