söndag 4 augusti 2013

Tryckkokare osv!

Tjena! Har varit ute lite och hållt på men mestadels spelat poker. Det har varit rätt irriterande när jag blivit nedkopplad en fruktansvärd massa vilket har gjort att jag inte fokuserat på spelet och också förlorat cash. Denna veckan (ska iofs spela imorgon med) har därför gått lite trögt, jag har tjänat 29 kr/timman på 28h men har också haft lite oflax. Inget att göra åt!

Min fot har blivit bättre sen förra veckan, var hos läkaren igår men känns som det bara är att vänta så blir det väl bra tillslut. Kom på förresten att om jag nu inte åker till San Diego så insåg jag att det kanske inte blir en Mexiko-resa vilket är rätt obvious fast ändå, jag glömde typ av tiden :D. Ähh jag kan nog vara en vecka sen och åka 3-4 veckor om det inte ordnar sig med WES och det där. En riktig semester där jag gör massa kul måste jag ju ha innan jag börjar plugga!

Beställde förresten en tryckkokare ifrån ett märke som säljer som fan. Det är den ovan men jag hoppas den där loggan inte är på utan att det är en bildeffekt. Tanken är att börja experimentera lite och framförallt göra lite olika långkok då. T ex pulled pork som såhär samt grytor, det ska faktiskt bli superkul.

Då kan man göra pulled pork
Detta är i varje hem i många andra länder (Mexiko och Indien) och läst på forum och folk verkar älska den som tillagar saker snabbare, nyttigare, godare och enklare. Svårt att uppskatta storleken så jag hoppas inte min 5l blir lite för stor, det är lite i riskzonen tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar