torsdag 22 augusti 2013

Första badet, kattungar och Bollebygdsbesök.

Första badet i bollebygd! Bra köp med nya överdraget som gör att poolen håller sig på 25ish grader oavsett väder!

Halvtrötta men kul med lite egna tomater!

Poäng med hus är nästan att ha ett eget trädgårdsland. Blommor osv skiter jag fullständigt i mer eller mindre men gud va härligt att äta sina egna örter.

Här kan man ha ett jäkla mojito-party. 

Ellerm göra en liten örtsallad. Osäker på hur mynta, basilika, ananas salvia osv passar ihop men färskt är det!

Vi gör en liten marinad i min magic bullet!
Brorsans nya hus.







Hej bloggelu! Förstadelen i dagens inlägg innehåller mest bilder. Jag är i Bollebygd för jag hade vägarna förbi, spenderat två dagar här nu själv med katten, pappa kommer inatt och imorgon är det mer aktiviteter, jag har nu mest badat!!

Jag besökt min bror och fru i deras nya hus och sen så kollade vi på kattungar som min mor kanske ska köpa. Jag älskar katter, jag älskar nog egentligen alla lurviga djur, jag blev helt till mig när jag såg en naturdokumentär ifrån nat geo och såg isbjörnsungar med. Eller pingviner. Hehe. Det är iaf lite märkligt hur jag aldrig tröttnar.

Huset var jättefint iaf och jag blev lite avis. Fast mindre avis än vad jag varit innan med den generiska tanken på att ha ett eget hus. Jag tänkte först att det var gött att ha massa rum o space att lägga grejer, det är verkligen härligt, men jag är lite mindre entusiastisk nu som sagt med mitt nya minimalistiska tänkande om saker. Det blev även lite påtagligt då vi tog med lite av mina möbler ifrån lägenheten i bilen för att lämna in i Bollebygd där det finns avsevärt mer plats. Jag funderade på om jag skulle skänka bort en jäkla massa saker, inte för att de är särskilt ivägen eller liknande + ärligt talat att hjälpa andra utan mer för skälet att bara skilja mig ifrån saker som jag knappt behöver. Visst, jag gillade de där stolarna t ex men jag lär inte behöva dom på iaf 4 år.

Här är bilder på katter, för vem gillar inte kattungar :D.


Supersöta kattungar :D



_____________________



Hellu! Antagligen jäkligt positiva nyheter! Jag får nog ha en vettig sommar och semester. Jag loggade in på skitsidan WES och väntade mig att se samma skit som stått nu. De stod "preparing delivery of report" och jag ringde och de sa att alla papper blivit godkända och att de ska skicka ut det den 21a. Jag bör alltså kunna planera och boka en resa väldigt snart. Helvete va skönt! Jag var nämligen rätt orolig att jag skulle börja skolan snart. Vore skönt med lite äventyr nämligen, jag har det rätt ok men jag jobbar mestadels och jag vet inte, jag känner för att komma bort lite.

Pokern går fortsatt okej fast det svänger ändå mycket. Jag är ändå okej-nöjd faktiskt med min timlön och är glad att det ändå gått bra (jag har tjänat 16k) trots att det gått så trist iår innan men jag hade också hoppats att jag fått in mer vid det här laget. Torskade precis 2500 kr idag så några dagar till i den stilen så kan det bli rätt ovärt. Vann iofs ca 3500 kr igår, några såna dagar å andra sidan så blir det jättebra :D. Hursomhelst, hade ju varit lite göttigare om jag vore plus typ 30k just nu, då känns det som jag kan slappna av lite och att tiden garanterat inte vore helt bortkastad.

Jag skriver detta på gamla café Tintin, tan-tan som man tydligen säger på franska eller nu då, CT24 som verkar ha öppet 24h. Jag tänkte när jag gick hit, att det kunde bli ett nytt häng-ställe när jag vill vara själv men ändå gå iväg. Jag gick hit för att söka lite om mexico, ladda upp lite videos etc på youtube men tyvärr har de problem med internet och endast 2-3 bord har sladdavstånd för en dator, något jag gärna har med.

UPDATE: Har förresten fått godkänd min skit nu men ringde amerikanska ambassaden och jag måste alltså ansöka om visum i det landet jag kommer ifrån rent fysiskt och amerikanska ambassaden finns endast i Stockholm. Inte bara det, man måste även boka en tid. Hoppas det inte blir ett problem. Det kan det dock bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar