torsdag 8 augusti 2013

Folk borde inte ha generiska för- men framförallt efternamn!

Slaktarbiff aka hanger steak/onglet

Haha var ute häromdagen och jag har varit rätt safe för att vara mig ifrån att droppa superkorkade kommentarer lite då och då ett tag men nu då så råkade jag visst glömma av att säg ett vanligt namn som Jonas Andersson var bror till Emma Andersson. Och jag råkade visst säga till motsvarande Emma Andersson att jag har fått lite intryck av att Jonas Andersson kan vara en mytoman! Haha shit va oskönt. Nu är sa jag "kan vara" och att jag inte vet men rätt opassande även om jag inte själv ljög! Folk borde vara som jag och heta saker som gör det lättare  att veta om de är syskon eller ej!

Det blir förresten ingen ipad, jag har lyckats dodga den två ggr :D. Fick ett mail att jag kunde välja 500$ i cash istället och eftersom ipad 4 kostar typ 540$ och detta var billigaste versionen av trean så det blev ett lätt val. Fan, jag som ställde in mig på en!

 Nää nu beställde jag precis en telefon istället. En zopo c2 platinum som jag fick ifrån billigt till ännu billigare via ebay (ny och 100% bra reviews på säljaren) via ett tips så det blir en full HD-mobil med gorilla glas. 5 tum skärm är rätt rejält men med tanke på att det gick loss 950 kr så är det luuugnt! Annars skulle den kosta typ 2200 kr eller så. Låt inte priset lura er, den slår galaxy s3, har bättre upplösning 13 mp kamera och som sagt bra recensioner. Det dumma är att GPSen ska vara rätt trög.

Nåväl, nu är denna beställd!

Fick även min tryckkokare idag och jag gör just nu pulled pork. Eller en egen variant typ. Jag tänkte göra asmycket mat och se hur bra en sån där är. Alla säger att den är fantastisk men det kanske inte passar mig, jag gör ju mest mat åt mig själv men går ju alltid att göra portioner etc. Hursomhelst är jag rätt rädd att jag gör fel. T ex så låter den extremt mystiskt och det är fullt möjligt att få en tryckkokare att explodera. Så nu då var manualen lite tvetydig, jag är rätt säker på att det är rätt lugnt och sådär men helt säkert känns det inte och visst gör ljudet mig lite nervöst. T ex så står det att man ska dra ner tempen en tredjedel. På den formuleringen på svenska går ju 9an ner till 6an men den engelska översättningen ger ej tydlighet om det är by one third eller to one third. Eller jag tror till 1/3 är rätt. Nåväl!

Jag ska på Way Out West!

Det ska bli askul verkligen, jag får se om jag orkar blogga. Jag ska inte sluta blogga men jag är lite trött just nu ärligt talat. Är dock rätt sugen på att dokumentera eventuell resa senare, USA eller Mexiko. Inser dock att det inte är helt säkert att det blir av. Eller nu ser jag att de fått mina dokument och hoppas då de blir godkända jävligt snabbt. Då kan jag ställa in mig på semester. Damn, jag har ju cashen nu men ej säkert tiden!? Aja detta får bli semestern isf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar