onsdag 28 augusti 2013

Borås-tur, Nya teknikprylar o mobil, tvnarkoman och arkitekt i verkligheten?

Innan matchen grillade jag o farsan!



Elfsborg - Nordsjaelland på Borås Arena.


Bollebygd och Borås-tur
Har varit I bollebygd med och hängt med farsan och brorsan. Vi såg på Elfsborg. Att åka till Borås är speciellt, det är lite som Bollebygd också men kanske mer negativa minnen än Bollebygd generellt.
Här tränade jag väldigt mycket när jag spelade i Elfsborg. Det var iofs mestadels kul.

Jag sa det precis till morsan att Borås är nästan mer speciellt än alla andra typer av människor ifrån överallt i Sverige, iaf i mina ögon. Det finns ett konstant mode, de har en viss personlighet och på ett mer ytligt plan så har vi såklart Borås-dialekten. Du kan verkligen känna igen en Boråsare tydligare än nån annanstans. Skit i det, man såg iaf en del personer man gick i skolan och spelade med och ångesten att jag inte blev något stort inom fotbollen lindrades återigen med tanken på att ingen som jag kände på hela fotbollsgymnasiet gjorde något särskilt imponerande heller, även några st givetvis spelade högre upp en stund. För man måste ju jämföra sig med andra, eller hur ;)?


Nya inköp, ny mobil + tränings mp3spelare/hörlurar
Ny mobil, Lumia 920 mer specifikt
Jag har köpt ny telefon! Det blev Nokia 920, den har Brå betyg som tusan och fick ett bra pris. Träffade säljaren i stan, hade kvitto och såg fin ut, gick från 5400 kr från mindre än ett år sen till 3100 kr som billigast nu till 2k för mig. Rätt ointressant att höra om någons nya mobil så jag tänkte mest säga att allt verkar toppen, saknar en del apps dock vilket är Windows phones sämsta egenskap. Swiftkey, pokerstars, i cant Wake up och några mindre apps saknas mest. 32 gb är den på vilket innebär plats för en massa serier+låtar+skit.

Pajade även min kamera häromdagen som jag köpte för 499 kr med minneskort+väska och elgiganten var sjyssta och gav mig en ny för liknande värde, fick en för nypris på 799 kr som verkar riktigt mycket bättre. Kanske inte lika nödvändigt nu när jag har en mobil som är bra plus starkaste kort är just kameran men ändå, kul!

Den alltid lika passiviserande tv-soffan.
Temporär tv-narkoman
Jobbat lite och tagit en massa fika och kollat för mycket tv. Det är verkligen sjukt passiviserande med soffa och tv, absolut inte vanlig tv men med tvkort som låter dig spela in stuff för att se sen och skippa reklam. 90% skit blir på 9 kanaler blir till flera timmar kul grejer. Typ en ny serie om en feminin man som åker runt i Indien och testar matlagning. Travel och Discovery är favoriter. Allt annat är som högst acceptabelt. Typ idol. Jag mår dåligt av att se idol. Både när de är dåliga men också när de är bra. Det blir obekvämt.
I slutändan är det dock såklart slöseri med tid att se saker som är halvdant. Jag har varit rätt slö rent generellt och även om det varit medvetet och okej så känner jag nu för att börja göra saker igen.

Arkitekt igen
Är lite sugen på att reconnecta med arkitektvärlden så börjat spana in arkitektrelaterade artiklar och kolla runt lite. Morsan funderar förresten på ett ombygge av sommarstugan och undrade om jag har några idéer och nu fick jag en rätt bra grej tycker jag som jag gärna skulle jobba lite med. Vore jättekul att göra något verkligt, kanske se över ekonomin och budgetar även om det mer ett ett vattensystem/pöl mer än ett rum, en stuga eller whatever. Nästa sommar är väl det enda möjliga. Vi kan ju lägga upp en av mina fula sketcher
och ser om ni ser vad jag ser :).

(Bild kommer snart, håller på o lär mig min telefon :D)

Portfolio
Håller även på att slå ihop en liten portfolio. Hittade ett format som heter Cargo-nånting som verkar rätt nice om rätt suboptimalt även om det också göra vissa saker väldigt bra. Det blir helt okej. Vet inte alls vad jag räknade med men jag vet inte, det känns mindre bra än vad projektet var. Vet bara inte vad jag ska göra.
Kolla gärna in och ge feedback på sidan som inte alls är klar men som jag hoppas blir fin snart, måste hämta en hårddisk med lite filer och ladda upp.


Länk till porfolion/hemsidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar