måndag 5 augusti 2013

Lediga dag, utebliven semester och det där!

Hellu! Jag tror jag ska återgå till onsdagsbloggen nu även på sommaren. Inser att det kanske inte ens blir så lång ledighet som jag tänkte så kanske är det bäst att njuta lite mer av sommaren än vad jag har gjort. Det har ju varit väldigt mycket jobb fast också har jag inte kunnat röra mig så ja, det tar sig naturligt. Spelat snart 75 timmar på 2,5 vecka, 36h förra veckan.

Idag är iaf min lediga dag och ska inte göra något pokerrelaterat på hela dagen även om jag är lite sugen! Sista veckan gick lite trögt och tjänade endast 44 kr/h men hade rätt mycket nedkopplingar vilket gjorde mig irriterad och ofokuserad. Nu verkar jag ha löst det!

Blir bio idag med lite kompisar. Höll på att tacka nej (mina krav är inte höga) för filmen verkar ärligt talat rätt dålig men kanske blir coolt med 3d och sådär.

Annat jag tänkte göra idag är att hetsa på de två idiotföretag som inte gör vad de ska, wes.org för mina betygsöversättning+valideringar samt fundior som vägrar betala ut mig. Har även en liten affärsidé som jag ska jobba på nu faktiskt, jag tror det kan bli både lönsamt och kul och förhoppningsvis går det bra och jag kan tjäna lite extra varje år. Jag ska göra lite videos och ta reda på lite adresser på folk jag kan kontakta redan nu. Det är ändå kul vad mycket man ändå har lärt sig och kan göra med att ha jobbat med hemsidor och databaser. Frågan är bara hur rostig jag är. Det är ändå rätt kul!

Sen tänkte jag väl också göra iordning en bra plattform för min hemsida cgheintz.com vilket nu är helt död och tom.

Jag ska få en ipad!
Är det något som jag inte behöver (även om det vore gött!) så är det en ipad. Jag bör få en ipad. I helgen klarade jag nämligen kravet ifrån en pokersida och jag bör därmed få en, inte ifrån den senaste generationen, men den näst senaste och det är ändå lite kul! Den har gorilla-glas och retina display (till skillnad ifrån ipad 2 och äldre) så jag tror det ska bli bra för plugg osv. Det är inte specificerat vilken modell det blir btw men mest sannolikt är väl 16 gb wifi men förra gången jag vann en blev jag ju överraskad med att få en 64 gb 4g-version med mitt namn ingraverat i caset men man vet ju ej! Såg också att dessa ipads har blivit sjukt billiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar