lördag 13 april 2013

Vacker dag! + San Diego uppdatering + rehab

Hej!
Min utsikt ifrån mitt fönster med min nya mobil. Inte superfin kanske, jag försökte visa att det va ren solig och vacker dag :D.

Kanske lite mycket skriveri om San Diego nu och utbytet där men det är vad jag vill skriva om! Skrev att jag hade en stor del av studiebidraget låst i en bank som vägrar att betala tillbaka, därför känner jag mig lite ekonomisk och blev lite grinig när jag var tvungen att göra ett TOEFL-test för att bevisa att min engelska är bra nog. Det känns lite löjligt när jag, inte för att skryta men ärligt, är iaf topp 3 i varje kurs jag har haft, beroende lite kanske på om man räknar rent uttal eller allmänt vokabulär, det är en tjej som har en stark amerikansk dialekt som väl är renare än min men har ingen lust att låta som ett specifikt land. Nåväl! Så några som åker har sådär engelska iaf och detta test kostar 200€ samt tar tydligen en hel jäkla dag.

Därför skrev jag om jag kunde skicka brev ifrån några lärare samt typ mina betyg ifrån engelskspråkig skola i Sydney och här då och körde kanske en liten fuling och sa typ att jag kanske måste tänka om och att det kanske inte är möjligt med utbytet då. Först skrev internationella ifrån UEM ett email med rätt negativa toner om mitt försök men under tiden sa dom att jag kunde skicka betyg etc och då så chillade UEM-killen en del.

Blev lite  halvrädd ett tag för att det kanske skulle sätta käppar i hjulen men samtidigt så hade jag inte blivit megaledsen om det inte blev av heller och jag stannade här, trivs som sagt rätt fint här och kanske rent teoretiskt vore det billigare och bättre att läsa fjärde året där om jag nu vill det.

Det var under rehab iaf som jag nu avklarat första veckan av två. Det är så sjukt tråkigt. Man kan inte heller göra något annat egentligen förutom sista 20 minutrarna när jag ligger ner och får elektriska impulser för att stimulera ledbandet och blodflödet, då kan jag sitta och läsa. I fredags var hon också rätt busy, en sjuksyster på säkert 6 patienter samtidigt och sprang runt som en yr höna. Blev sjukt lång väntetid förresten men hon gjorde väl så bra hon kunde. Hoppas jag kan börja göra kul saker snart, det känns fortsatt som inget blir bättre men det kanske blir magi snart. Måste gå och röntga nästa vecka, har papper men ej tagit tag i det där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar