lördag 27 april 2013

Mexicofest för Pedro!


Hej hej! Spaniens komplicerade system gör sig påmind och nu senast fredag måste jag ta en skannad bild på mitt pass, få det stämplat av Sveriges ambassad för att få den här sjukvården, mitt pass, mitt europeiska medicin-kort och alla andra papper ifrån skolan räcker inte. Problemet var att ambassaden endast är öppen 10-12 så frågade snällt Ernst om jag kunde sova hos honom. Då passade det även fint att en bekant, Pedro fyllde år och frågade om vi ville hänga med på middag i Madrid. Han är helt klart en trevlig prick, jag ägde honom på street fighter häromveckan. Eller ägde och ägde, jag blev först ägd och sen när jag äntligen vann en bäst av tre så var jag tvungen att gå och stack när jag låg på topp :D.
Jättetydlig bild :D:D

Hursomhelst så hade han bokat plats på La Malinche, den mexikanska restaurangen som vi börjar bli stammisar på. Väl där var det en väldans massa spanska och mexikanska tjejer samt två äldre män, kul :). Har väl nämnt det några gånger redan men är skönt med syd/centralamerikansk spansk då jag förstår bättre och vi käkade lite mexikansk såklart.

Sen gick vi ut och dansade på en klubb som hette Sarasomba nånting och jag var poppis vilket var kul. Det har väl hänt några gånger och det är helt sjukt vilken sucker man, eller jag är för uppmärksamhet, det "coola" hade väl varit att bara låta det var men visst gick man igång på det :D. Försökte dansa lite salsa och rumba med flertalet och jag började rätt stelt men sen var man inne i det och det blev mer och mer naturligt och bara kul. Detta var ingen sån klubb direkt men vi har varit på några salsa/latino klubbar och jag vill verkligen vara där mer då atmosfären alltid är fantastisk.

Just det! Det var kul för en av de som var äldre var advokat och han gick verkligen helt igång också och dansade hela kvällen. Han var typ 45 och dansade helt annorlunda och detta kan låta som jag förlöjligar honom men tyckte det var härligt att han bara gick helt all in och dansade hela natten, om än det såg lite småkul ut. Han skämdes inte alls och hade säkert jättekul med sig själv. Återigen, jag tycker det var mer härligt än humoristiskt!

Dock var jag tvungen att gå hem relativt tidigt då jag var tvungen att gå upp tidigt på morgonen så vi drog hemmåt vid klockan 3. Sov gött och fick gjort mitt skit på svenska ambassaden där de verkar ha haft krav att alla som jobbade där var tvungna att ha blont hår. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar