tisdag 23 april 2013

Prov och värvet.se

Lite såna här uträkningar gör vi nu.

Hej hej!

Hade prov idag och verkar som alla fick IG, det var ett jäkla mardrömsprov och det var så sjukt lite tid att jag nog inte varit med om något liknande, och jag är oftast väldigt snabb på prov oavsett om det går bra eller dåligt. Jag kunde nog det mesta men trots att jag inte brukar bli stressad spelade jag mindgames med mig själv och det gick inte så bra som det borde ha gjort. Den jäveln lurade också rätt gött med att säga att en uppgift var rätt svår och man inte behövde göra just denna för provet skulle vara annorlunda. Så tar han den och lägger på samma fast 3-4 faktorer till som gör att den blir sjukt mycket svårare. Nää det där var definitivt ångestladdat och tänkte på det och det finns ju verkligen inget kul med vad vi gör där i någon del alls. Dessutom finns ingenjörer för sånt där ändå.

Nåväl!

Visade sig bli 3 veckors rehab med foten och det börjar bli rätt irriterande nu. Jag måste dra ifrån 17 ifrån skolan (30-40 minuter tidigare) och jag kommer hem runt 19:50 om bussarna etc går bra. Det är 3 timmar och jag får inte gymma heller utan det blir en pers. Ska försöka palla mig dit lite senare men gillar verkligen att gå en kortis efter skolan och ha det avklarat istället för att gå hem och sen till gymmet senare.

Ser iaf framemot att få den skiten avslutad i veckan och leva lite mer normalt. Imorgon har vi också sjukt jävla mycket. Känner mig lite asocial och har frivilligt dragit ifrån mig att jobba med folk för en kurs vi har och istället för att vara 3 pers så är jag själv. Det vore väl fint om det inte vore för rehabskiten för känner att jag får så mycket mindre gjort och så mycket mindre tid över.


Värvet.se (podcast)

Har förresten börjat lyssna på Värvet lite i veckan som först verkade lovande men visar sig vara en riktig besvikelse. Typ när Sigge Eklund pratar långsamt så kompenseras det genom att intelligent språk. Samma sak med Andres Lokko som jag såg en ganska awkward intervju med i morgonsoffan efter Margaret Thatchers död men han väljer också intressanta formuleringar som kan motivera pauser ibland. Kristofer Triumf (stavning osäker) pratar dock sjukt långsamt och tar massa pauser men säger aldrig något intelligent eller vackert nånsin. Dessutom så verkar han upprepa sig själv sjukt ofta och av 4-5 avsnitt jag lyssnat på har han börjat försöka ge komplimanger till den han intervjuer och frågor hur/när det kom sig att du kom på att du var så snygg? Svaret har oftast varit att de inte känner sig så snygga och så rättar han dom och säger att dom är det. Finns dock sjukt intressanta människor som gäster (t ex Sigge Eklund) men känns som det aldrig blir så intressant som man vill och börjar störa mig på programledaren rätt omedelbart. Det kan också vara så att det inte är ett program som man borde sträcklyssna utan det kanske är mitt eget fel att jag lyssnat några avsnitt under så få dagar. Gud va jag älskar min "tränings"mp3-nzw-walkman förresten. Den är genialisk och smidig. Vad som inte är lika smidig är min nya mobil förresten som blivit så åbäkig direkt då den verkar kräva en typ av hörlurar för att ge acceptabelt ljud. Kan låta som en liten grej men det är sjukt störande att vara van att lyssna på podcasts/spotify etc via mobilen för att snabbt påminna sig själv om att just det, jag har bara ett par hörlurar som ger bra ljud som är obekväma och trasslar in sig så nu får man köra det på tableten eller walkmanen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar