tisdag 2 oktober 2012

Ny gitarr, minus ipad och stuff!


Hej! Idag fick jag sålt min ipad 3! Fick bra pris ändå tycker jag, fick tom behålla min fodral i mitt namn om jag kanske ångrar mig och köper en. Lite osannolikt men ändå! Kändes på något sätt kul och trevlig att ha en överföring smidig och lätt via internet, även om jag la upp mitt namn osv så kunde jag ju bara behållt ipaden och tagit emot pengarna men sånt håller jag självklart inte på med. Blocket erbjuder nu tydligen någon fraktgrej med någon sorts försäkring osv vilket ju är trevligt. Skönt iaf att jag slapp bli av med den för rövarpris, skulle jag fått 5k eller mindre så skulle jag nog sälja den men skulle känna mig onödig när jag har flyern.

Nåväl! Strax därinnan köpte jag en ny nylongitarr! Känns kul, har spelat typ samma gitarrlåtar väldigt länge, är sugen på att spela mer och lära mig lite nya låtar, klassiska låtar. Tänkte nog lära mig resten av Cavatina, la catedral och sen får vi se. Det är ju avsevärt mycket jobbigare att lära sig såna låtar än något annat. Minns hur mycket tid det tog att öva in Sakura. Gitarren var något dyr, var lite smådumt av mig på sätt och vis, jag provspelade den och tog en för 240€ trots att jag är osäker på om den är bättre än husets gitarr som jag hade innan som väl kostar runt 130€ nu. Samtidigt spelar det inte så stor roll.

Skulle förresten köpa Kindle Paperwhite igår också men den finns tyvärr inte i spanien nu så det får bli senare helt enkelt. Sätter kanske in hälften i min teknik-fond för att skynda på dataköp osv lite :).
Var förresten ute sent i söndag. Blev lite för kalas men hade kul! Blev hustlad två gånger, först av en "indrivare" och sen av en tjej men det är luuuunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar