lördag 27 oktober 2012

Asus zenbook U500!


Åhh! Jag vill ha! Ny ultrabook på 15" som jag inte hittar vikten på märkligt nog men den är tung som fan! Sjukt bra prestanda, riktigt bra skärm och allt sånt. Det dumma är att den är rätt nära apple-priser nu vilket känns lite mycket för mig, såg att man kunde förbeställa en setup med i7, 256 gb SSD och 8 gb ram för 15papp (skulle säga att 6-12k är en skön budget för mig). Nu kostar väl en 256 SSD ny väl runt 2k, känns lite surt då många som är intresserade av denna antagligen har en SSD plus att det räcker rätt utmärkt med 128 gb om man har en extern.

Hade planer på att köpa en ny dator i oktober (alltså denna månaden) men tror jag väntar ett år eller så då jag tycker min dator fungerar helt klart dugligt när jag formaterade om och installerade en ny större SSD vilket gjorde att det jobbigaste problemet med att hela tiden fundera över vilka program jag kunde installera helt är borta. 48 gb extra blev rätt rejält skillnad ändå.

PS: Tror jag läste att den har touchskärm. Folk har skrivit lite om att det är onödigt, en grej jag helt klart kan förstå, man lär knappast jobba längre stunder med touch. Ser dock en användning för detta ibland.

2 kommentarer:

  1. Den ser precis ut som apples ultrböcker! :)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är väl snarlikt men finns inte så supermycket man kan göra med en bärbar dator i designväg. Apple har för övrigt bara en ultrabook (macbook air) och asus zenbook är ju avsevärt bättre i prestanda, skärm och ljud samtidigt som den är betydligt billigare.

      Radera