onsdag 17 oktober 2012

Musikinspelning!





Jag har bara spelat poker 3 dagar av 14 i oktober! Detta betyder att jag haft massa tid över. Denna tid har jag inte utnyttjat särskilt effektivt, slappat rätt mycket men nu börjar det nog bli lite bättre. Spelade in lite musik häromdagen. Till min överraskning så funkade det helt ok att spela in med datorns mic nu utan jättestor latency(fördröjning). Kanske har med att jag har SDD? Nåväl, det överraskade mig ändå en del samtidigt som jag också överraskades över att kvaliteten inte blev bra men iaf funktionell för att ta fram idéer. Har förresten FORTFARANDE inte gjort en hel låt på cubase/audacity och tänkte att det kanske kunde vara nice att göra en cover först och funderat lite på vilken. Funderar på att spela in "Snart skiner poseidon" fast engelska versionen och kanske lära mig lite basic stuff med panorering, klippning osv.

Förresten tycker jag det är gött att det nu finns gratis stämapparater som apps! Lätt att stämma själv men är grundtonen fel kan man ju inte spela med övrig musik!

Jag är rätt nu inne på portabla saker. Jag är sjukt sugen på att köpa en 27"IPS-skärm att ha här men den kommer isf förbli och då blir det helt plötsligt ogött. Kollade dock i mina notes och läste lite om en mick för inspelning till digitalt. Trodde först den skulle vara kass och att den funkar till enkla saker men sen såg jag lite recensioner av studiofolk och för 715 kr kan man köpa en samson meteor som är portabel och go! Får se hur det kommer gå på dne lilla poker jag spelar men fullt troligt att jag investerar i en sån där snart. Får se också hur det går med inspelningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar