tisdag 23 oktober 2012

Godaste kaffet i madrid!


Kaffet i spanien smakar typ likadant överallt. Det är ju betydligt roligare än bryggkaffe kan jag tycka, billigt dessutom men det är ju inte nästan i samma kvalité som en skön latte på vilket café som helst i sverige. Kanske man inte kan begära när priset är typ 1.2-1.5€ här vs motsvarande 4-5€ i sverige. Tror också det kan ha att göra med vattnet som ju smakar lite klor och skit här.

Köpte hela kaffebönor nyligen för tänkte att jag kkunde testa att göra lite islatte och sån skit till skolan. Använde min magic bullet och den vanliga mixerbladet och bitarna blev väldigt stora och resultatet blev average. Dock finns det ett annat "mixerblad" som var perfekt, den filade ner skiten till ett fint pulver och gjorde precis kaffe i en såna där mockaapparat som man sätter på spisen. Lätt bästa kaffet jag har druckit här i spanien! Nice också att hitta ytterligare ett bra användningsområde för min magic bullet. Finns ju såna kaffekvarnar som man kan köpa för 300-800 kr som tar en massa plats. Värdelöst och ej särskilt platseffektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar