torsdag 11 juli 2013

The seven steps.

Hej! Nu har det gått lite mer än en vecka sen jag bröt foten. Känns som jag har gått igenom alla olika steg i en rätt kronologisk ordning och dessutom rätt starkt. Först var det verkligen förnekelse, neejdå det är inte alls jobbigt att hoppa runt på kryckor, vi ser det som en utmaning och det är rätt gött att sitta och läsa. Sen var det någon typ av "why me?" och jag kände att det var så jävla tungt och orättvist. Nu känner jag mig lite mer i ro med min roll och hoppas det ska läkas och bli bra väldigt snabbt. Det är verkligen asjobbigt att hoppa runt och vara sjukt jävla varm hela tiden (det är samma för alla här nu btw men i mindre utsträckning) och det suger att jag ska ta mig upp 3 våningar utan hiss osv osv men jag har funnit mig nu.'

Detta är väl kanske rätt ointressant läsning men vad jag ville säga är iaf att det ska bli skönt att bli normal och att alla förändringar av sinnesstämningar för med sig någon typ av insikt ändå.. Jag får bara se vad den blir.

Tentan går lite upp o ner sådär. Eller tentorna, det är ju två. Matten kändes först väldigt bra men idag och igår har jag verkligen känt den här ångesten jag tidigare känt när jag sett en uppgift och inte ens vetat hur man ska börja. Nu visade det sig tillslut att jag egentligen visste det eller att det inte var så svårt som det ser ut men det hjälper mig knappast på tentan. Lite kul förresten var att vi hade tutoring med en lärare och han gjorde 3 uppgifter med oss och gjorde fel och fick pausa upp för att htta sina fel på samtliga då det inte gick ihop. Det känns både skönt för en som elev (man gör fel) men även lite hopplöst då man kan förvirra sig själv när man tar andraderivatan av en sqr (x3+cosx-1)/(sinx/5x3-2) och bla bla bla.

jag tror iaf att jag har en geniun och lätt förståelse för optimisering och sketcha grafer i form av andraderivatan och inflectionspoints och det kommer nog vara ungefär 60% av hela tentan. Det är kul förresten det där, det gick lite halvtrögt att få in det där men nu känner jag mig rätt idotiosk att jag hade sånt problem med det tidigare. Nåväl, nu ska jag sova, hejd å.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar