torsdag 25 juli 2013

Million dollar listing

Hej! Gått bra på poker och velat spela mer. Ska dra mig till varberg i helgen, frågan är bara när. Morsan fyller år.

Iaf så relaxar jag ibland för man blir trött i huvudet och då har jag börjat kolla på million dollar listings. Man kan ändå få lite bra idéer på dessa fläskiga överdrivna hus fast när jag ser priserna så inser jag att jag aldrig kommer att ha råd med ett fett hus i en metropol. Var en halvtaskig lägenhet under dagens ekonomi  gick på 650k dollar vilket alltså blir ca 4 miljoner. Upp på en viss nivå kan man ju betala hög ränta men när det börjar bli typ 10k ränta och över känns det lite segt. Man vill kanske ha 30-40% i cash. Iaf så såg jag att snittlönen för arkitekt har 34k vilket optimistiskt blir max 15k för lägenhet och det är 180k per år. Klart det beror på VAD för jobb och OM man får jobb men ändå. En assistent ska jag dock ha så fort jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar