tisdag 16 juli 2013

Honesty och sånt där.

Hej hej! Jag tänker ofta att jag föredrar att folk är ärliga, även om det kanske inte alltid låter bra. Det är så jag beter mig själv, jag ljuger oerhört sällan och frågar man om min åsikt så ger jag den. Sen håller jag tillbaka mycket mer saker än vad jag gjorde men ändå, frågar man så ger jag i princip alltid ett ärligt svar, oavsett vem det är.

Funderar dock på om det verkligen har givit mig någonting. Jag tror verkligeng inte det. Visst, man kanske får mer tillit men det betalar nog inte av sig i längden. Så jag tänkte en stund att jag skulle hymla mer med negativa saker och kanske ljuga lite ibland. T ex så om jag funderar på om jag ska skriva hur jag känner över något negativt så tänker jag att jag inte ska göra det för det framställer mig på ett dåligt sätt. T ex idag fick jag ett pissigt besked som gör att jag känner mig misslyckas. Såhär i tenta-tider är det väl inte helt omöjligt att lista ut vad det är. Skit hur det låter, det får mig att känna mig värdelös och ointelligent. Går morgondagens tenta också piss då är det fan riktigt tungt, vilket slöseri med tid och energi. Jag fattar inte hur jag kan ha såna problem med matten, något som jag hade en naturlig fallenhet för.

Oavsett hur det går imorgon ska jag försöka släppa allt det där och inte låta det hänga över mig. Oavsett om ajg får betala ca 10 000 kr igen för kursen + lägga mer timmar på ämnet så är helt klart den värsta effekten av att bli underkänd bara känslan av att vara värdelös och korkad.

Detta jävla gips + hettan gör inte saker bättre heller. Helvete va skönt det ska bli att komma hem oavsett. Tror dock jag kommer få ha gips längre, testade att känna lite hur det kändes och det gjorde i princip lika ont som för 2 veckor sen. Läkaren sa nämligen att frakturerna kunde vara gamla och att det var svårt att avgöra vilket och hur lång tid det skulle ta att bli bra.

Nej, nu lägger jag mig. Hej då tills nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar