fredag 12 juli 2013

Skäggis och national geographic= igen

Hej!
Jag rakar mig inte, hihi. Det är nääästan så det blir en bra look fast jag bör nog vänta ett år eller så. Det är så omständigt att hoppa och bära saker, det inkluderar rakapparat. Det var inte vad jag ville säga, hehe.

Börjar förstå saker genuint nu igen. Det går som sagt lite upp och ner när det gäller min förståelse. Kände att jag behärskade skit rätt bra men sen bara boom, då fick jag se nya uppgifter som jag inte hade någon koll på alls. Nu kanske jag börjar förstå de andra uppgifterna okej. Eller njaa.

Har varit i economy mode nu senaste 3 månaderna eller så men jag tänkte att jag skulle spendera lite extra nu när det är en jobbig tid x2 (x1 för tentaperiod, x2 för brutet ben + värme) och jag tar taxi för typ 600m vilket känns löjligt men definitivt värt. Tänkte kanske köra en liten massage kanske, 30 minuter för 18€ är rätt värt. Har också lagt en del tid på att fundera hur jag ska göra med min skit för att optimisera. Jag har alltså 2 fullstora väskor + gitarrfodral men jag har tre stycken såna där blåa ikeapåsar fulla med kläder. Grejen är att det är lite spread out och att den servicen som skickar billigt inte verkar acceptera påsar utan endast boxar. Dessutom är 3 av påsarna på ett helt annat ställe och tillslut blir det en jobbig kalkyl men samtidigt så när ajg tänker på det kan jag säkert spara 100-400 kr eller så beroende på hur jag gör. Det är alltså inte sådär megamycket pengar för en fråga som har ett halvavancerat svar. Det är ett avancerat svar för jag vet inte hur mycket man lyckas pressa in i en eventuell ny väska (får jag plats med de 3 påsarna?) osv osv. Nåväl, jag skiter i det där tror jag och lär mig av läxan att ha köpt och packa med för mycket skit och spritt ut och oavsett om jag studerar i San Diego eller Madrid nästa år så har jag ett minimum av grejer. Frågan är bara vad jag ska spara in på. Jag tror jag köper en billig skärm på plats + skippar alla saker utom min magic bullet och köpa väldigt lite kläder, kanske tom inga.

Nåväl, här pluggar jag nu iaf och viktigt för att kunna plugga btw är hörlurar så man kan separera all noise, annars är det gött med ett ställe där man kan få lite av varje (öl, mat, kaffe) och framförallt då inte är så varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar