torsdag 25 februari 2010

Mysfilmkväll + Big bang theory ger aha!

Igår var det filmmys vilket var nice, innan fick jag dåligt samvete när jag var hemma men nu känner jag att det är ganska skönt. Känner mig oftast inte fysisk trött men häromdagen kände jag mig verkligen helt slut och det är inte så konstigt kanske eftersom jag har varit på kontoret typ varje dag, 3 veckor irad.

Förresten, jag skrev för några dagar sen om mitt problem att släppa saker som jag inte förstår. Jag började nyligen se på Big bang theory och i den säger tjejen till en av nördarna "just forget about it". Sheldons svar blir då "Forget about it? This brain doesnt forget anything". Det var nästan lite av en aha-upplevelse för mig. Jag minns liksom varenda ton i varenda låt jag har på datorn (ca 4000) och jag känner mig ibland rätt töntig för jag minns folk som jag träffat en gång för 3 år sedan. När dom presenterar sig blir det typ "joo vi har träffats en gång på den där festen du vet?". Det kan bli rätt awkward och känner jag igen människor som jag märker inte känner igen mig så säger jag nuförtiden bara "Tja, jag heter Göran".

Jag tror jag är väldigt lik den där fysikgeniet (Sheldon) :P. Nää jag hoppas och tror att jag är lite mer dräglig än så, iaf lite. Och snällare, definitivt snällare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar