tisdag 7 maj 2013

Själlös? Bloggen blir en onsdagsblogg!!! (På test)

Höll på att skriva om Marie Sernholt och själlöshet. Sen blev jag äcklad av mig själv. Jag är osäker på hur jag ska tolka min läsarstatistik, ena typen av rapport tyder på en hel del läsare medans den andra typen tyder på motsatsen. Som jag har nämnt tidigare skriver jag mestadels för mig själv men själva frekvensen jag gör det på baseras mestadels på läsare, skulle jag blogga privat som en dagbok hade det nog blivit 10 inlägg per år medans nu skriver jag runt 10 per vecka. Det är inte det heller att jag inte trivs att skriva, halvt tvärtom men jag förstorar kanske upp saker.

Nej nu går jag fan över till ett inlägg om veckan, ska vi säga varje onsdag? Vi skriver ner highlights och tar upp 1-3 ämnen varje onsdag, boom nu var det bestämt. Eller vi testar, jag ska försöka skriva mer genomtänk och lägga upp lite mer bilder. Hmm nästan att jag känner mig lite taggad!

En annan anledning som påverkar mig i detta är att jag tänker mig bloggen som bilddagboken var innan, en kort stark bildserie som speglar mitt liv och mitt åldrande så att säga men varje inlägg har blivit så relativt långt och ibland urvattnad att jag känner att jag inte kommer orka gå igenom det när jag blir äldre, jag vill bara en kort summering av vad jag gör. Detta har även blivit mindre av vad jag gör, jag väljer ju t ex att inte ta upp alla typer av känslor såsom "romantiska" samt att jag inte längre vill berätta om utestående personer så de känslor som bemöts är mer eller mindre självfokuserade grejer.

Tanken nu är iaf att det ska bli lite "nu ska vi se vad han hittar på denna vecka" men kanske inte ska lova någon hög kvalité som jag inte kan hålla ändå. Vi får se!

Okej, vad det ytliga som jag skulle skriva om var handla om att jag läste något om Marie Sernholt och sett några av hennes instagrambilder där tydligen de slumpmässigt 19 av de 20 senaste bilderna var snyggbilder på sig själv. Läste sen att hon ska ta över bingolotto vilket kanske inte är det mest genuina programmet i sveriges historia men när jag tänker på hur hon var i melodifestivalen så tänker jag att herregud, det måste vara smärtsamt att se. Kanske inte att nödvändigtvis se, eftersom hon är väldigt väldigt snygg såklart utan kanske mer att lyssna på. Sen tänkte jag på Måns som är nummer två av de mest äckliga och ger syn av att vara den mest konstlade tv-personligheterna och sen tänker jag att de var tillsammans vilket inte heller kan varit så kul.

Marie Sernholt
Iaf, nu ses vi därefter på onsdag. Inte imorgon men nästa onsdag, har en sjukt stressig vecka och hoppas att jag ska skriva något roligare då. Vi får se hur det blir! Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar