torsdag 1 maj 2014

Värsta 2veckorsperioden i mitt liv - Nu skriver jag av mig lite, läs om du vill.

De som inte gillar mig har mycket att njuta över. Jag minns inte senaste gången jag mådde såhär dåligt. Jag vill inte vara bunden av materiella ting men att blivit av med min nya dator och nu senast min mobil känns jävligt irriterande. En stor sak som jag inte vill skriva om förstörde igår, jag skrev om hur energilös jag är och sen nu precis förlorade jag en relativt stor summa pengar på poker på ett helt sinnessjukt sätt. Jobbade 19 timmar i streck igår förresten och skulle ha lektion kl 9 (och redovisning då). Jag kom hem 4 och ville sova en kortis och duscha. När jag vaknade och skulle duscha så var toalettdörren låst. Den nya kocken har nämligen en egen dörr och han behöll denna låst. Skulle såklart ta andra toaletten men handduken var inlåst och jag- hade bråttom. Den värme som har varit i SD senaste dagarna (sommar) har gått ifrån att alla skriver hur fint väder och härligheten till en jävla obehaglig värme när du mår fysiskt och psykiskt dåligt och skyndar dig till skolan för du inte har tid att sova. En sorts tankelöst skyndande, du är för trött för att ens sätta på någon trevlig musik.

Som ni hör så går inte saken min väg men också tydligt är att det mesta är småsaker som kanske inte i sig är skäl för att må piss. Men allt kombinerat.. usch.

Jag försöker tänka positivt och tänka på andra saker. Skulle jag dra ut mitt liv i typ 1års-average så inser jag att det är en temporär jävla dal.

En sak som jag inte skulle brytt mig om som illustrerar vad för negativ energi jag tar åt. Så det är en snubbe som är ny i vår klass som är rätt sjysst, jag gillar honom. Vi jobbar i studion och jag frågar om han vill ta några väldigt snabba tacos på taco tuesday. På tisdagar är det 1-2$ per taco som gäller. Jag betonar ordet snabba. Han säger då att han måste jobba och inte är hungrig. Jag drar själv, äter 3 snabba jävla tacos och återvänder på under 30 minuter. Då drar han med några andra och jag tror fan han köpte en jävla burrito och åt. Det är ju tom samma mat! I mitt svaga tillstånd tänker jag nästan gå förbi och typ argt säga "hope the burrito was good!" och att jag blir så sur och ens överväger att säga detta visar ju känslig jag är där.

Iaf så var den långa redovisningsdagen över, jag går hem efter 11 timmars klass (så är det på alla onsdagar medans torsdag + fredag är chill), tar en lång dusch och beställer tom en pizza. Jag pratar länge med min kompis på skype som verkligen var skönt och jag tänker att allt kommer att bli bra. Jag drar igång några bord och ja, ni såg vad jag skrev. 5300 jävla kronor på 60 minuter. Häromdagen hade jag en RIKTIGT dålig dag och förlorade 1700 sek. 5300 är typ 3x vad jag förlorat som värst på hela året. Det var 12 stora händer där jag förlorade alla utom en. Jag var i snitt 43% favorit. Chansen att förlora 11 irad är förresten 0.43^11= 0,009% eller 1 på 10760. Nu vann jag 1 av 12 vilket gör det hela mer sannolikt (ganska mycket) men oavsett är det sjukt osannolikt. Jag bara stod med öppen mun i förvåning. Iaf så även om 2013 var ett ganska ok pokerår så är jag back relativt mycket iår och att sätta in tidigare vinster som man lagt för annat känns inte så kul. Jag skiter i det där tills min semester i Dominikanska republiken. Den ska jag klura upp nu btw så jag har något att se framemot i dessa mörka dagar.

På tal om andra saker som tar bort fokus. Många känner mig som en prylnörd. Jag förstår "kritiken" men ser mig inte som det (jag bryr mig inte supermycket om mobiler och såna prylar) utan jag tänker att folk kunde göra investeringar som lätt betalar av sig sjävla snabbt. Såå angående transportering så har jag köpt 2 cyklar här som blivit stulna. Att köpa en tredje är på tapeten men jag kommer inte orka lyfta upp cykeln uppför trappan varenda jäkla gång jag kommer hem. Och nu när jag inte gör det kommer den möjligen bli stulen här igen. Folk är såna jävla tjuvar i USA för övrigt. Såå jag såg lite folk med

 En sån där! Jag kollade specsen och ja, det är rätt imponerande IMO. En av de enklare väger 9,8 kg (dvs mycket bärbar), de laddar fullt upp på 3h, de kör 20 km på en laddning och de kör 18 km/h vilket är rätt nära en cykels maxhastighet, antagligen högre än vad du oftast orkar pumpa med en cykel. Det är lättare att förvara, att frakta. Det enda problemet är såklart att man blir "that unicycle-guy". Jag bara tänker att man blir genomstirrad överallt i typ alla länder, och inte på ett bra sätt. Och jag är ändå en som oftast skiter i grupptryck men det här är nästan tveeek.. NÄää jag skiter nog fan i det och slår till. En sån här kan man få för 5500 kr som billigast btw i USA men 3500 kr ifrån fabrik. Jag slår nog fan till nu.

Jag ska försöka rikta min energi ifrån pokern och lära mig 2 saker. Första är drupal och andra är en programmeringsgrej som gör at tjag kan skapa spel i slutändan men jag tänkte mest bara lära mig det för att göra arkitektmiljöer. Mycket av programvaran vi använder nu med rhino är liksom 5 år gammal stuff och det känns inte supermodern att lägga ner typ 30 minuter renderingstid på en stillbild när man ibland ser snyggare stuff i realtid i många spel. Unreal engine 4 är jättesnyggt och jag hoppas det ska gå att lära sig utan att dedikera mitt liv till det. Jag borde ändå startat något nytt projekt istället för att trekka runt i samma spår.

Sorry för att vara negativ, jag hoppas nästa inlägg blir ett gladare sådant. Ska försöka göra kul grejer och vara mer glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar