fredag 28 mars 2014

Åker till Hawaii, lägger upp bilder och skriver sen!

Introgrej med lite Hawaiiansk sång och dans ifrån en Hawaiian som gick i arkitektskolan och hennes mamma.
Hej! Andra försöket att skriva blogg.

Jag är på planet till Honolulu, Oaoh Hawaii vilket är största ön befolkningsmässigt men inte alls storleksmässigt. Tydligen är 60% av Hawaiis befolkning asiatisk, mest filipinos och japaner. Det är hela 6 timmar bort vilket förklarar en hel del och det känns märkligt när man läser mer hur det kan vara en amerikansk ö. Fast å andra sidan är Falkslandsöarna utanför Argentina brittisk så det kanske inte är så lurigt ändå. Skit i det!!

Sista dagarna spelade jag mest poker och kollade tvserier. Det gick helt okej, det blev inte sådär supermycket pengar men jag inser att vinstsnittet var väldigt bra vilket egentligen är viktigare än själva kronorna just nu. Om jag vinner med stor marginal på lägre nivåer så betyder det att jag kan öka nivå sen i sommar och ändå förlita mig på den inkomsten, detta eftersom det är PLO jag spelar då, i tidigare formerna hade endast kronorna räknats.

Iaf så har jag 6 nätter här. Det ska bli sjukt skönt med lite 100%ig semester och jag räknar med att läsa mycket, dricka och äta väldigt gott och bli lite brun. Tänkte ut och springa lite om jag får möjlighet, vi får helt enkelt se hur det blir längre fram. Vi bor tydligen nära stranden. Jag tar lite sjyssta bilder när jag kommer fram och lägger upp.

Studentarkitektkonferensen börjar iaf imorgon och ska pågå i 2-3 dagar, därefter är det mer fritt.
Muren till Shangri La och folk som badade!

Jag lägger upp bilderna sen, idag var en händelserik dag men kvällsdelen är ej avslutade. Tyvärr har vi kräsnaste matätaren nånsin med oss så de slentrianhatar allt som ej är amerikansk friterad mat. Jag säger tyvärr uteslutande angående restaurangvalet då det finns mycket intressant här. Iaf så var jag inte sugen på Californian pizza efter att vi var på Cheesecakefactory igår så jag tänkte att det var en perfekt tid att hänga lite i hotellrummet i sängen. Det kanske låter lite deppigt men på något subliminalt sätt tycker jag det är härligt att spendera några timmar på kvällen i ett hotell på varma ställen och bara andas lite. Det kanske tar mig tillbaka till ungdomen och familjeresor med Chicago på balkongen efter en dag av utmattande sol/dagsutflykt. 

Men men, bilder och info senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar