tisdag 11 mars 2014

Dödens död och semi-buddhist

Min lilla torn i studion växer. La till en box jag gjorde på nedansidan som man kan flärpa upp, mitt kylskåp, lite träningskläder i en låda plus skit och såklart min Aerogarden :).


Hej!
Jag kanske har gått in i väggen. Har ofta känt mig utmattad men det har alltid lösts genom att käka nåt gött, ta en dusch, träna eller i värsta fall en lugn kväll, kanske med något trevligt att dricka. Inget av detta har funkat i 3-4 dagar nu, jag har kopplat av som fan, försökt träna osv men nää, jag har ingen större lust att arbeta just nu egentligen, ofta har jag ingen lust att göra något alls. Jag tänker att det kan ha med att jag ändå spenderat många timmar i skolan (om än inte supereffektivt) och att vi nu är snart färdiga med denna termin. På onsdag är den stora inlämningen och ja, sen blir det chill en stund och sen spring break, det ska bli så gött va! Hawaii och New York då, morsan kommer på besök lite senare då, det ska bli supertrevligt verkligen.
Fiesta de los reyes!
Så jag finner mig i situationen, jag tänker att göra lite yoga gör mig gott, också att meditera lite. Jag har nu gått 4 ggr på buddhisttemplet och jag känner inte att jag har sugits in i några grupp men att jag uppskattar stunderna för självreflektion. Igår när jag gick så var det väldigt många frågor om att hantera ilska. Som tur var för mig har jag mestadels ett rätt sunt förhållande till ilska, jag känner inte att jag tar ut det på andra människor, jag blir sällan arg utan det är en mer avslappnad besvikelse eller andra negativa känslor isf. Det som också är uppenbart är att det ju faktiskt inte är en religion igen. Eller jo men isf i små drag. När jag menar religion så pratar jag om hängivelse till något övernaturligt. De pratar ju i princip bara om att vara medveten om vad man känner, fundera varför man känner dom och inse att de ofta är uppbyggda på dina eget skapade förväntningar, förutfattade meningar eller projektioner. Vad som skiljer sig ifrån övriga religion är väl också att den inte säger hur du ska leva, det finns inga regler.
Besökte Old town med en kompis! Det var jättetrevligt faktiskt, lite turistiskt men hade ett ovanligt stimulerande samtal som INTE handlade om arkitektur. Kuul!
Iaf, jag lär fortsätta gå men jag lär inte läsa särskilt mycket eller gå in alldeles för mycket i det där. Jag vill mest ha en veckopaus där jag funderar på vad som är viktigt i livet, vad jag borde göra och sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar