fredag 24 oktober 2014

Nya lägenheten del 3(?)

Nermontering och bjudöl/vatten/cola samt nya planritningen


Denna "djungel" av attraper. Kändes lite som die hard, ska jag dra den gröna eller den röda sladden?

Nermonterade även mitt kök och sparade därmed 170 euro. Även möbler på 270 euro + säkert 600e sparade på att jag har garderober
Hej bloggen! Som ni kanske märker så är det väldigt mycket fokus på lägenheten nu. Även om jag inte har märkt av det så tänker jag att folk säkert börjar bli lite trötta (kanske även ni) för det är såklart något stort för mig men ej för några andra så jag borde kanske sluta prata om det. Jag ska göra det socialt tror jag MEN jag tror jag kör på här! Ni kan ju komma tillbaka om 2-3 veckor om det uttråkar er!

Så jag drog till IKEA, köpte lite skit och valde ut saker och sov över där i lägenheten häromnatten. De gamla ägarna har lämnat en del saker. En viss del uppskattar jag men mindre uppskattade saker var typ MASSA gamla kläder, gamla porrbilder och massa annat skräp som jag ej vill ha. Fula gamla tyger o.

Gamla ägaren lämnade kvar denna sköna plansch + 4 andra porrbilder. Uppskattat!

De lämnade även en sängstruktur för en 80-säng vilket är lite mindre än vad jag först tänkte mig men det kanske är en bra idé för det lite mindre rummet, eller nåt. Jag insåg även på ikea att det blir rätt dyrt med stora sängar. Varje del är inte så dyr men att köpa sängstruktur, stor madrass, sen en sån där övermadrass (hjälp mig med namn), lakan osv så blir det ju säkert 8-10k per säng om man inte köper något skit. Och skit vill jag inte ha. Ta det x3 för 3 sovrum så blir det ju massa pengar för bara sängarna.

Jag kan fortfarande inte rita :D

Renoveringen började i torsdags. Det kommer bli grymt, mycket pengar gick in men ändå väl investerade, jag ska ju göra om precis allt. De ska riva väggar, bygga nya väggar, sätta upp nya dörrar, måla, byta golv, riva ut gamla köket som numera är mest skräp. Varför då? Jo de jävlarna tog nämligen ut både tvättmaskin och ugn som var specialutskuret på köksskivan så nu är det två stora hål i köksskivan. I ärlightens namn var den rätt tacky och jag skulle antagligen byta den ändå och vi ska ändå byta golv men ändå, det hade varit trevligt att spara typ 5000-6000 kr om inte mer på att ha kvar de jävlarna. I Sverige är det tydligen lag på att lämna kvar alla vitvaror vid försäljning. Det var pga det som jag blev av med min deluxe-kylskåp med ismaskin som jag köpte typ 2 månader innan försäljning på min förra lägenhet, grr på det.

Tur ändå att man har kompisar, jag lämnade mitt kontrakt hos min kompis vars far är advokat, han sa att det är typ 90% säkert att de gör något olagligt men beror lite på kontraktet. Vi får se, det handlar om typ 500-1500 euro, mycket pengar på sätt och vis men i det stora hela så är det väl inte värt att gå till krig, det är inte direkt så att jag har en personlig strid här som jag värderar som ju hänt en annan gång... Nog om det!!


Existerande planritning i grönt, ca 74 kvm i faktiskt space

Ny planritning som nästan är den slutgiltiga. Tjänar in typ 1-2 kvm ifrån gammal vägg, typ 6 kvm gång som blir en del av vardagsrum/kök.

Garderober som är relativt fräscha och blir kvar, numera nermonterade.
Jag har blivit sjuk och har nu en konstant smärta i vad som verkar vara en tand. I övrigt känns allt superbra så jag försöka glömma det dåliga och fokusera på allt som är bra. Börjar få lite ordning på skolan, om än rätt lite och snart kommer jag ha tid och energi och fokusera på nästa projekt som blir att bli snuskigt bra på spanska, precis som jag schemalägde för nån månad sen.

Hej då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar