torsdag 6 februari 2014

Roomiebråk och en kväll i TJ


Hej! Onsdagsblooooogg! Med tidsskillnaden vet jag ej om vi kör på svenska onsdagen eller amerikanska. Skitsamma antar jag, bara det finns någon ungefärlig regelbundenhet. Bråkade precis med min roommate som jag faktiskt höll på att nämna redan innan denna incident! 
Det var nog mitt absolut längsta bråk på, på flera år, så långt jag kan minnas. Det händer faktiskt inte så ofta, tack och lov! 

Roomiebråket, mer detaljerat
Som jag alltid brukar göra ta jag vissa delar separat då jag tror många är extra ointresserad. I detta fall var det rätt bisarrt. Jag kom hem efter gymmet, klockan var 11. Käkade, läste i mitt rum och sen skulle jag diska. Började göra rent köket med tvättsvamp. In kommer griniga roommaten och jag har tydligen varit högljudd. Väcktes hon så är det väl antagligen för högljutt liksom, fair point, jag insåg inte att det lät så mycket. Hon var dock sjukt aggressiv och högljudd och jag sa kanske 5 ggr att jag är uppriktigt ledsen för att jag lät så mycket, jag trodde jag var tystare men att hon överreagerar och det hade funkat lika väl om hon bett lite vänliga eller slutat skrika. Hon fortsätter då och prata massa nonsen om att jag väckte henne och att hon bara vill att jag ska vara tystare och det gick i cirklar. Varje varv försökte jag tydligare och tydligare berätta att jag är ledsen för att jag var högljudd och att jag verkligen ber om ursäkt för det men att hon kunde sagt det lite mer chill då hon sa tusentalsgrejer i onödan (jag klipper ner 10 minuter till en enda mening).

Iaf så blir ju saker obehagliga om man gör fel eller typ om det är någon man tycker om för då finns det ofta liksom en förståelse där både har delvis poänger men också en vilja att enas. Jag satt mest bara och lyssnade på hur ologiskt allt gick ihop och hur lite hon tog till sig och det blev mer lustigt än egentligen jobbigt. Konstiga jag minns var typ följande, jag har svårt att förklara vad som är konstigt bara att logiken inte gick ihop:
Crazy: Why did you move my things?
Jag: I waited 3 days to ask you but you werent home so I cleaned out the toilet cabinette, lifted one of your things from one shelf to the one above.
She: Well, how would you like if I moved your stuff?
Jag: If you feel that they are in the way or you are cleaning then go ahead. In fact, you can even use them if you want.
She: I dont want to use your things.
Jag: Ehh? Okay? 

Hehe visst förstår jag att hon inte vill använda nåt men liksom, det går ju fel där som ni ser.

Aja, hursomhelst så känner jag mig relativt fri ifrån skuld (mer än att jag var högljudd som jag bad om ursäkt för) och är nästan lite road men också lite oroad för framtiden. Henne skiter jag fullständigt i men vill gärna att hemmet ska vara utan stress men också orkar jag inte med eventuella förändringar med övriga roomies. Näää nu har jag skrivit nog om det. Vi skiter i det!

MÖÖÖÖBLER
Fokusert fortsätter. Jag har designat en del som jag tänkte skulle bli första riktigt välgjorda möbeln jag gjort även om formen är väldigt fyrkantig och kanske tråkig men iaf får jag öva att göra saker riktigt ordentligt. Det lär ta mycket mer tid och bör innebära att jag ser över mina metoder att göra saker. Att måttstocken tappar sin "raklinjighet" medans man drar och gör ena sidan en millimeter längre kanske verkar som en skitsak men innebär ofta att grejer blir instabila och allt blir paj. Att vara exakt innebär oftast att det tar mycket längre tid men förhoppningsvis ökar man sin inre exakthet så allt går snabbt senare. Problemet att göra mer ordentliga saker som ska se bra ut (problem nummer 2) är bara material och pris. Fram tills nu har jag tagit material som ligger i "scrap bin" men större delar och finare format innebär att man får köpa skit själv. Det kan bli dyrt! Eller iaf relativt dyrt. I klassen vi har nu ska vi använda en viss mängd plywood av nån sort och det ska tydligen gå på 65$ bara den. Dyrt som fan för ett material som inte ser så bra ut ens. Verkar iofs som man kan köpa annan skit men jag tänkte nog också ta mindre material och limma ihop för att försöka få en coolare textur men vi får väl se. 65$ är ju en del men inte så i det stora hela heller. 

En kväll i TJ!
Lördagen var det dags för lite TJ! Har en kompis som bor där ju, varit där en gång innan! Blev typ lovad ett besök till en vingård etc och en liten tour men jag var sen, de var sena och det visade sig vara för sent. Vi mest drack. Gick till Las pulgas som tydligen är ocoolt men alla går dit. Jag bryr mig inte.









På vägen hem mådde jag jättedåligt men sjukt linjära moln?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar