torsdag 20 februari 2014

Plugga i Danmark nästa skolår? + New York City snart!

På nattur så kan man hitta lite träbelysning :).
Hej! Hur är läget? Vad är nytt då? Ja skrev jag att jag fick rätt bra betyg på våran midterm? Det var kul! Känns mycket mer inspirerande och det är kul att jobba igen, känner mig mer intellektuellt stimulerad även om jag har chillat lite i en vecka nu. Vi har structures också vilket här i USA är skitlätt, jag fick 27/30 och 26/30 på proven utan att jobba något alls. Trodde alla tyckte det var lätt men folk får typ 13/30 osv osv. Jag säger inte det för att skryta nödvändigtvis, jag säger det mest för att illustrera att min känsla av denna quarter är att det är lättare och roligare. Lättare i skolan men jag hoppas jag kan translatera denna tid in i att jobba med frivilliga saker, jag tänkte att jag ska försöka börja tävla i några av arkitekttävlingar som finns runtom i världen. Jag anmälde mig till en nu som handlar om att designa en möteplats för Öya-festivalen i Norge. Endast studenter får vara med och priserna är på 30 000, 15 000 och 7000 NOK. Jag såg även föregående års vinnare och läste igenom vad som krävs och det känns helt klart möjligt att komma topp 3! Vi får se hur det går men kul att utmana sig själv och jobba lite internationellt, även om man inte placerar sig högt och arbetet blir, praktiskt men inte teoretiskt, bortkastad tid.



Kompisar gjorde en "guerilla art"-grej i skolan över natten.


I övrigt har jag halvlite att reportera, jag jobbar på med saker jag skrivit om, försöka plugga hårdare, fixa iordning mitt nya rum, försöker laga lite kul mat igen och göra kul saker på helgerna. Pokern har jag inte börjat med sådär men jag ska sätta in pengar via western union imorgon (inte alls vanligt men sidan täcker alla extra kostnader) så då ska jag nog försöka spela igen. Eller först ska jag jobba hårt denna veckan.
Beer gaaarden i Pacific beach.
Förresten, jag kanske ska plugga i Danmark nästa år! Min kompis berättade att vi bör kunna hoppa på deras masterprogram i Danmark redan nästa pluggår (jag sparar alltså ett år) men jag är just nu och undersöker det där. Det kanske är omöjligt att komma in, de kanske har övriga krav etc men man kan ju hoppas! Jag har inget emot att göra dessa åren i Madrid egentligen men att spara tid och en jäkla massa pengar vore skönt.

Förresten kommer morsan på besök i april och efter en vecka på Hawaii med andra ifrån skolan så ska jag vara hemma 3 dagar, sen möta morsan i New York! Det ska bli kul! Det vilda New York får jag uppleva längre fram, jag är rätt halvtrött på festandet just nu ändå.
Bord färdigt. Det är tänkt att ha lite cpiga ben förresten!
Nää, nu ska jag jobba lite natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar