torsdag 13 februari 2014

5 senses osv

Lite golf på fredagen!
Heeej! Läget!? Jag antar att denna har jag inte mycket nytt utan det fortsätter i samma fotspår. Jag fixar grejer där jag bor, håller lite på med möbler och läser lite. Jag skrev om bråk med min roomie sist och jag var lite orolig först men nu är jag nog rätt lugn, ska prata lite kort med landlorden när jag betalar hyran och ja, de andra tycker om mig och verkar som landlordsen också så det ska nog bli bra tillslut, bara ignorera den där bråkstaken.

Tidig stadie av mitt projekt. Ska såklart inte vara äggvitt heller.
Betong. Jag håller på och leker lite nu med betong. Gick och köpte 30 kg betongmix, bar det 10 kvarter på mina axlar. När jag kom fram till shoppen så sa dom att det var för grov betong och att det inte skulle funka. En massa bortslösade newtons! Iaf så testade jag att göra en form att hälla I betongen I och skulle göra en blomkruka. Gjorde en till form för att sätta inuti för att skapa ett hålrum och jag gjorde massa fel. Det blev skit. Nu fixade jag ett annat bättre betong och lärde mig andra saker. Jag tänkte göra en örtbox och expandera nuvarande örter så de har mer plats att sprida rötter, växa etc. En bänk med blandning med cement och trä. Vi får se.


Tidig insida av mitt bygge.

Vägg med vatten.

Detta kvartal har vi en ganska soft lärare och jag har ett gött schema och jag känner att jag hänger med och har ett kul projekt. Det handlar om att implementera 5 sinnen in I arkitektur och lära mig mer om att jobba med texturer och material etc. Detta I en värld där modern arkitektur ser ut ganska exakt såhär;

Min skit är inte alls färdig men tanken är att välja material som man vill ta på, som ger ifrån sig ljud eller mer än ljudet, en ljudfond I bakgrunden. Hur man arbetar med ljus är en annan viktig aspekt. Det känns kul och intressant.


Med ett lättare schema tänkte jag försöka göra en ny kul sak varje helg, träna på som vanligt och börja spela poker igen för jag tappade en hel del I januari trots att jag inte spelade något. Jag har tid att ta igen det nu men inte alltför mycket. 5h per vecka eller så. Ingår I det där är förresten att sova 7 timmar per dag ifrån ca 7:30 att jag gör nu. Kanske låter som en liten grej men det ger uppenbarligen 3,5h extra tid per vecka. Jag tänkte gå ner 1 minut per dag. Nää känner inte för att tjöta mer, ciaaao!


Sketen liten minimodel bara på en tidig version av min modell. Ser inte alls ut så nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar