söndag 29 december 2013

Just när livet som fattig student inträffar....

Asbra poker!
Heeej! Läget!? Hos mig är det jättebra. Förra inlägget skrev jag väl om jul osv? Det var mys! Vad som har varit på tapeten dock är 100% poker! Jag har mitt livs rush nu typ. I år körde jag lågt, harvade sakta men säkert uppåt på låga stakes på fixed limit holdem samtidigt som jag velat göra switchen till ett helt annat spel med ett helt annat system. Iofs har jag försökt göra switchen till PLO som är mycket populärare och säkert mer lönsamt men varje timma har jag haft maximal otur och varje försökt har gått dåligt. Nu dock fick jag megaflyt och hade min bästa dag på 3 år dagen innan jul. Vann ungefär lika mycket igår och har gått plus 7 dagar irad. Det är lite kul för att det är först sista halvåret typ som jag har börjat ställa in min inre ekonomiska kompass till fattigt studentliv för första gången och så nu har jag en del cash över! Nu ska jag inte överdriva vinsten för mycket men det räcker ju till lite resor till NYC och lite skit som jag vill. Poängen är att tankar som att inte köpa kläder eller prylar alls i ett år försvinner lite och första och kanske även enda inköpet kommer bli denna här datorn som blir min femte laptop :). Okej, det låter löjligt men 2 av dessa är inte superfunktionella! Så då återstår 3! Och en surfplatta med, haha. Poängen med denna är iaf en sjuk bärbarhet + batteritid plus att det är så billigt i USA. Få bryr sig om detta, vi fortsätter!








Så idag torskade jag 7700 kr vilket är årsvärsta men då det gått fint så är det helt okej, pokeråret blir relativt framgångsrikt och öppnar upp fortsatta möjligheter! Ska fortsätta spela en del om inget konstigt händer tills jag åker tillbaka. Ska väl kanske aktivera mig lite mer socialt och arkitektmässigt med kanske. Typ idag! Idag är det Scorched tundra som är Alexis lilla minifestival som är mina barndomskompisars fd manager som jag även bodde hos när jag var på besök i Chicago! VI är väl inte supernära alls men han är ändå en cool kille med lite intressanta projekt igång. Jag gillar folk med projekt igång, jag tycker för många gör för lite. Inkluderat mig själv fast bara i den månen att jag vill göra mer.

Främst skälet varför jag går dit är inte musiken som kommer suga utan att gamla vänner kommer dit, hoppas det blir latjobon!

Att bli gammal.
Nu blir jag snart 27. 27 år är uppenbarligen väldigt nära 30. Jag tror det är universellt att man ser sig själv som yngre än man är. Jag har funderat på om man ska börja anpassa sig mentalt på något sätt och typ ändra beteende. Detta senaste halvår har jag inte varit ute alls lika mycket som annars, känt mig lite less på det men egentligen handlar det nog mer om en press att göra bra ifrån mig och hatet emot att slösa bort tid. För tid blir mer värdefullt när man blir äldre och inser att ens aktiva period där man förverkligar drömmar etc bör ske. Tiden där man bör uträtta skit istället för att flamsa runt. Jag känner att jag har flamsat runt lite men jag känner också att jag är på god väg till något som känns helt rätt. Jag har tagit steget ifrån Göteborg och Sverige men framförallt har jag hittat vad jag ska och vill göra de närmaste årtiondena och det känns väldigt inspirerande och energifyllt. Kanske så mycket att de 3,5 åren som jag har kvar (om inget går snett) känns extra långa. Det är kanske även är så att det går finfint att få ett jobb med en bra portfolio + bara en bachelor. Isf är jag "färdig" med min utbildning om 1,5 år istället. Det vore latjo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar