fredag 1 november 2013

Mexiko i helgen och lite halloween!

Så i helgen var jag i Mexiko för första gången, i Mexicali för att vara specifik. Vi tog en bilresa med en vän jag hängt med kanske 3-4 ggr här och 2 tyskar som jag kanske hängt med 2 ggr innan resa. Kändes lite halvmärkligt att åka med folk jag inte känner alltför väl men vafan, jag är ny och tyckte det lät kul!



Så det tog väl typ 2 timmars resa inåt landet och sen söder då. De släpper ut en utan några probs ner (mexiko kräver ingen kontroll) och vi skulle bo hos hans farbror. Man märkte tydligt gränsen mellan USA och Mexiko. Visst var de väntat att kvaliten på byggen etc var lite värre men jag antog att det på något sätt skulle ha lite mer charm, det var lite deppigt i vissa ställen.

I Mescal finns en larv i botten som nu ska drickas.

Fernando är jättesnäll oche hade fixat och hade tydligen lite halvt bråkat med sin familj om vårat boende. Vi har helt lugna med att köra ett hotell eller whatever men det fanns en plats hos hans abuelo, far/morfar alltså. Man behövde bara städa lite och han sa "kom ihåg, det är ett tredje-världs-land". Vi var nog alla lugna att sova lite vartsomhelst ändå. Vi kom fram, öppnade grinden, hälsade på en äldre trevlig man och han ledde oss ut emot ett hus på gården men nyckeln funkade inte. Grannen tjötades på som på något märkligt sätt fick upp fönstret och klättrade in. När vi gick in var hela golvet fullt av jord och smuts. Abuelon sa att det fanns dusch och handfat där och satte på vattnet. Så låg standard trodde vi inte var tanken. Vi sa till Fernando att det skulle säkert ta 3-4 timmar att städa och att vi gärna tar ett hotell. Jag vet inte om han sa det men sen visade abuelon ett rent och fint rum inuti. Lite osäker på varför han inte visade oss det först. Kanske var det ett skämt?

Midnight tacos!


Lättade iaf att ha en plats att sova gick vi iväg. Eller förlåt! Så var det inte alls. Vi började med att hälsa på Fernandos kompisar och dricka lite skön botellon med lite mezcal (sprit med en larv i) på en gata. Klockan var väl typ 23 och vi drog ut. Ut till Clandestine som var en bar utan inträde, fullt med folk. Så det går väl inte förneka att man fick lite ovanligt mycket uppmärksamhet väl där. Det är ju kul :D. Pratade mestadels spanska. Så min spanska är väl okej men shit vad begränsad man blir språkligt ändå, det var högst påtagligt. Jag kände iaf lite som det var i början när jag var ute i Madrid. Det började jäkligt bra väldigt ofta men sen liksom tappade man den här initiala grejen och så mynnade det ut sämre.



Ett gevär på bordet, nemas problemas i Mexico!

Vi pratade med massa personer och sen var vi ett gäng som käkade midnight tacos på ett sjysst hak. Sen fick vi sova hos Ernesto, Fernandos kompis som bodde i ett gated community med morsan och en unge på vad jag antar är övervåningen.

Vi läste, käkade och pluggade på dagarna och gick ut på lite olika ställen. Lördagen gick vi till Nuit som var en klubb som han kände nån på. Det var återöppning av en populär klubb och det var smockat. Väldigt vackra människor där, lite mer fancy och det var gött. När jag kom in så mötes jag av 2 superblonda killar och vi såg på varandra och anade väl att vi var skandinaver i ett moln av latinos.  En snubbe kom fram och frågade vart jag var ifrån lite senare och sa att han kände 2 pers ifrån sverige som var där och att han skull ta med dom till mig. Jag sa att det inte behövdes men kom sen ändå och klart som fan att en kom ifrån Alingsås (i närhten av där jag kommer ifrån) och en annan ifrån Karlstad. De var sjyssta dock, pluggade där så hände med dom, d kände lite kul folk osv. En av tyskarna hookade upp med en tjej som vi såg några dagar innan och stod på dansgolvet på samma plats hela kvällen. Hade väldigt trevligt där!

Slut på resan!

ÖVRIGA BILDER;


Halloween är omni-närvarande! Här bor jag btw just nu.


Köpte lite mini-behållare för kryddor och skit! Bra när man inte har så mycket plats!


Gjorde om en kompis lägenhet så den är handikapp-anpassad. Jag ritar rätt fult men ändå en funktionell ritning!


Btw, här är ett klipp som jag skrattade gott åt. Jättebra podcast förresten (Alex och Sigge). Loreen cop är nog bäst


Oj! Jag glömde en sak. Fick lite bilder till som jag bifogar, såg typ den vackraste personen jag har sett iår och hon jobbar i SD! Man ser iofs dåligt vem det är men det var lite himmelskt ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar