lördag 29 juni 2013

Quizkväll, farbror och att vara hemma

Yoyo! Är allt väl? Hos mig är de tokej, jag har varit i gbg några dagar nu och läst matte. Ibland går det bra, ibland går det väldigt dåligt. Igår t ex gick det väldigt dåligt för jag var bakfull och var så trött hela dagen. Jag tror inte jag ska dricka något mer tills tentorna är över. Dagen innan träffade jag nämligen Fredrik och en snubbe som hette Martin för quizkväll på Babar. Babar har flyttat plats sen sist, lite tråkigt imo då jag tyckte om Babar-stället mycket mer än Parken som jag mest förknippar med dåliga saker, en lokal som är lite deppig rent allmänt och jag minns bondigt folk och sedan prostituerade som dansade helt själva på dansgolvet.

Hursomhelst, jag var ju inte där för att gå ut per say, vi skulle ju ha quizkväll! Det var en australiensare som hade igång det iaf och med en SO-lärare, en NO-lärare och jag är ett geni (skoja) så var det ett rätt bra lag kändes det som. Det var 30 frågor tror jag. Vi fick 21,5p vilket var en tydlig andraplats medans några fick 26,5p som vann, alla andra låg runt 15-20. Snacka om smartphone-vinst...

Vi körde även en tävlingsgrej på en bonusfråga om en flaska skumpa där jag gick fram emot en snubbe som såg ut som Dr Macdoo. Jag gjorde favvis-hälsningen i tävlingssitautioner när man ska skaka hand och istället för att göra det tar man bak handen och stryker genom håret. Hehe det var ju kul men sen tänkte jag att det var lite förolämpande kanske så jag skakade handen ändå :).
En Boobie
Frågan var vad för typ av djur "arten" boobie var. Jag har nog läst om detta djur ändå men det satt rätt långt bak, vi förlorade.

Sen gick vi över till några hos ett annat bord och pratade lite tills det var dags att gå nånannanstans. Quizsnubben sa att de var några som skulle dra till Dancing dingo och undrade om vi ville haka på och gud vilka dåliga erfarenheter jag har av det stället. Kommer in när vi gick in dit och bara var tvugna att gå därifrån. Tänkte att det kanske kunde vara kul med lite nytt folk så vi gick dit och ischklo ischklo, jag går nog inte dit igen.. Adderat denna gång var att det luktade skit överallt, det var brutalt.

Sen gick vi till Rockbaren för det var så dött i hopp om att det skulle vara lite folk iaf. Nää. Jag hade glömt att vi är i Sverige. Centrala gbg en torsdag är ju stendött. Så deppigt. Inte för att rockbaren är någon större favorit heller, men så deppigt att gå in och se att det är dött.

Blev lite dragen tillslut och gick hem. Trevligt var det iaf!


Att vara i gbg rent allmänt är bra och dåligt. Just nu mest dåligt för denna matte-hetsen hänger över mig men sen efter 17e juli så kommer det nog vara mest bra. Jag har en ganska skön setup här egentligen, morsan är ofta i varberg över helgerna (när man eventuellt vill gå ut) och det är ju nära till allt samtidigt som har jag mina skärmar, datorer och annat här för en bra arbetsspace och ett eget rum mer eller mindre fullt av kläder så jag ej behöver packa. Det är faktiskt riktigt skönt, jag har det likadant hos farsan. Jag försöker hålla koll på sakerna och "indexsera" så jag vet vad jag har allt när jag behöver det, det har under tiden varit rätt mycket saker jag vill ha som ligger i någon låda nånstans som jag inte vet. Nu vettö, nu vet jag vart mina gitarrhållare är, jag vet vart mitt midi-keyboard är och jag vet vart mina skor är. Det är rätt kul nästan att gå runt och hitta saker, aahh ja just det! Jag hade ju en sån där! En sån sak som är jättebra är en rätt snygg väska jag köpte i Vietnam som passar helt superklocker att ha som en miniträningsväska. Julafton!

Jag tycker på något sätt också det är kul att försöka få morsan att bli lite mer modern. T ex köpte jag ett par trådlösa hörlurar till henne, försökt få henne slänga alla små lappar hon har absolut överallt och använda evernote eller liknande, det går bara lite trögt!

Nu idag ska jag nog köpa en skanner just och även skanna in mina dokument som jag har kvar här. Antagligen inget jag behöver men kan alltid vara bra att ha.

En annan sak som är rätt sjysst här är att de har ett gym på undervåningen. Ett kärringgym ärligt talat, de tyngsta hantlarna är på 12 kg (ingenting) men finns en liten allt-i-allo-maskin som bör kunna iaf underhålla de flesta muskelgrupper, jag är helt okej att gå ner i träningsmängd under sommaren.

Har blivit farbror i dagarna också! En liten tjej har min bror och Pernilla fått. Vore kul att åka och se osv (även om alla bäbisar ser likadana ut) men vet inte riktigt hur det funkar med det där, man kanske vill vara själv första dygnet eller två.  Undra om det är planer på en till? Hehe jag får se med tiden.

I övrigt så kanske jag skrev det men jag fixade 27h "överstanning" i Amsterdam den 4e till 5e juli så tänkte googla runt lite om vad man kan göra där (coffeeshops osv intresserar mig inte, jag fattar fortfarande inte hur så många personer kan gilla marijuana, man blir ju bara zombie) då jag är säker på att Amsterdam måste vara fantastiskt. Kanske kan det vara min första "arkitektuella" resa? Fanns iaf hostel där för 130 kr med rätt bra betyg så det känns kul. Jag håller förresten göra lite olika listor över flygplatser och städer för att se vilka flygplatser som har wifi, vilka som har bra billiga restauranger samt vilka som har billig och smidig transfer mellan flygplats och städer för att sedan i framtiden göra mer såna 1-dagsresor. T ex så såg jag att både Helsingfors och Zurich var rätt bra alternativ att stanna över men flyger man till andra ställen som t ex australien så minns jag att Wien var en mellanlandning och läste att denna ska vara en av de bästa ställen att gå in och ut då det är så nära centrum.

Höll även på att dra en resa till Köpenhamn för skojs skull, noterade fantastiska gobybus hade biljetter för 199 kr till Kastrup men då jag kommer ha så mycket bagage denna resa att alla såna grejer kändes dumma. Samma sak med att ta Ryan air till Alicante och ta buss/tåg därifrån men ockås med deras baggageregler kändes det kasst.

Nu ska jag snart spela brädspel med några pojkar men först blir det calculus och matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar