fredag 21 juni 2013

Maskparty och hejdå! + Strandad i Paris


Mask-party! Mindre fin bild men jag bjuder på det :D
Nämen hej! Jag sitter på flygplatsen, blev väldigt sen pga att tre bussar dissade mig pga mitt bagage (det ska vara varannan tror jag) så kom fram till incheckningen 16:11 när flyget går 17. Det var nemas problemas, hon sa att de stängde vid 16:30 (för framtida referens). Oskönt att stressa dock även om man verkligen vill minimera tiden på flygplatser, det är ju inte särskilt kul.

Jag lämnar Madrid iofs tillfälligt men då man inte lär traffa massa när jag åker tillbaka i juli blir det ändå som att lämna på riktigt. Har känt mig rätt trött och introvert pga hur dåligt jag mått över den jävla strukturella analysen så jag kände inte riktigt för att ge ett riktigt hejdå till en massa personer. Ska bli skönt att komma hem men återigen, den jävla strukturella analysen + matte-tentan hänger fortsatt över mig och jag får fokusera på det hårt tills 17e juli då sista tentan är. Sen ska jag slappna av och vara glad!

Var och firade Lilo på hennes födelsedag. Hon har någon fetisch för masker, hon gör jättemånga och så ordnade de en liten surprisefest för henne när alla skulle ta med masker och sjunga typ "ja må hon leve" på norska. Sången gick väl sådär då bara en kunde melodin men maskerna var kul. Min var bäst. Jag klippte ut en kartonggrej och skrev "Yes, this is a cool mask", "Lilo has a stellar body" och "i am SUPERCOOL" och kände mig rätt nöjd.

Det blev inte supersent, kanske 3 eller något och så drog vi på lektion. Hade lite skit att göra, det blev ärligt talat rätt sådär men inlämnat blev det. Sen var det ju min sista kväll och vi gick ut. Kom en person som jag inte hängt med på aslänge och sen drog vi tll foam party, mitt första sådant. Grejen var att det var rätt sent asså, tror vi drog in vid 4. Då hade större delen av en fet grupp vilka vi skulle möta upp gått hem och det var lite sorgligt för då fick man ej säga hej då. Åhhhh jag känner mig hemsk där, det var en kompis som erbjöd sig att göra en sån där kavajnäsduk i januari och så gjorde hon väl grejer men så gjorde hon klart den igår. Så fick jag den ej! Det hade faktiskt varit väldigt kul och uppskattat, inte nog med att den var snygg (vi köpte textil tillsammans) utan det är som ett minne ju med en personlig prägel. Tråkitg!


Iaf, flyget till Paris funkade ju men det var 25 min försenat och då det endast var 30 minuter mellan mina connecting flights och jag fick vänta 10 minuter på bussen till sektion 2G på Charles De Gaulle (stavning?) som i sig tog typ 5 minurer så missade jag min skitflight. Då vet jag att de ej väntar oavsett om man checkat in. Minns att vi väntade typ 40 minuter på några ett annat flyg och de kom in sent och bad om ursäkt till alla, varför gjorde de ej samma? Hursomhelst, tänkte att det ändå var rätt okej då jag fick hotell+mat och man är i Paris. Grejen är dock att jag inte är riktigt i centrala Paris och tar tydligen 1:15 att komma in + att jag har 20€ på kontot atm så det blev en omöjlighet att göra Paris. Har ärligt talat inte energi för det så skriver andra delen i hotellrummet. Lär besöka Paris på riktigt fler ggr, har ju förresten redan varit där i några dagar, sett Eiffeltornet och Louvren etc, skryt skryt skryt.

Så nu blir det nog tidig läggdags. Funderar på att det kanske vore kul att göra upp en 5årsplan om det nu kan ge mig något i nuvarande situation. Kan vara bra ändå att jobba emot ett visst mål, han läraren vi har pratar ibland om att vara medveten om vad folk gör i våran ålder för att lägga en ribba för det handlar ju om att vara konkurrenskraftig, är man efter folk i andra länder kommer man uppenbarligen bli uppskattad mindre.
 

Lite väl mycket smile på höger :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar