torsdag 23 januari 2014

Morgonyoga, att bli senil och en ny dator :=

I helgen så gjorde jag en del olika, tennis, parta, gick på deep house-fest och mediterade på ett buddhistställe. Flyttade gjorde jag som sagt förra veckan. Det tar lite stund innan man bestämmer hur man ska göra med möbler, inköp osv.
 
Farmers market nära mitt hus har mycket gött :)

Idag är det onsdag! Jag vaknade 8:30 i mitt nya place, gjorde en liten ägg och bacon-bagel med steak sauce som den amerikan-wannabe jag är. Det verkar finnas två typer av bagels, den som man har i kylen och den som är typ som vanligt bröd. Den i kylen är göttig asså, det är något med konsistensen. Var även på farmers market och köpte lite fin kaffe som de mejade ner åt mig i en påse som luktade underbart. Det drack jag denna morgonen och oftast är löjliga smakreferens såsom bränt katrinplommon och hint av körsbär i vin eller öl något som känns som hittepå men visst är karaktären av blåbär påtaglig. Frågan är om man vill att kaffet ska smaka lite blåbär? Och om man inte ville ha kaffe med hint av blåbär, varför köpte man det då? Samma sak kom jag på mig själv göra när jag köpte gatorade med gurksmak. Det smakade gurka. Jag kände usch. Sen kom jag på idiotin. Jag tänker att vara människa är att vara lite inkonsekvent. Eller så är det en effekt av att bli äldre då jag ändå ärker många negativa saker med mitt inre när det handlar om inre konflikter. Vet ej om jag skrivit om det innan men jag märker att jag har svårare att bestämma mig, sen blir jag lite hispigare när det gäller mycket. Typ så tar det påtagligt längre tid där jag typ tänker att jag har glömt något som jag ska ha med mig nånstans. Nåväl.
Tamales! Serveras i bananblad! Gott :D. 3,5$!
Jag köpte groupon 10 yogapass för 39$ på ett ställe  nära skolan som har en trädgård där de efter varje pass serverar smoothies baserat på detta. Den var jag på denna morgon kl 9:30. Tidigt! Denna typen av yoga heter vinyasa och jag upplevde den som mycket jobbigare än yogan jag kört i Sverige. Min balans är fortfarande rätt sabbad med min brutna fot och det händer redan att jag tappar balansen lite svagt men det blev extra uppenbart här i yogan. Tror dock det är något bra, jag försöker stretcha så ofta jag kan och träna muskler men ärligt talat borde jag nog köra mycket mer.

Framför mig på passet var en överviktig kille och även om jag tycker övervikt är svagt mer accepterat än vad det borde vara så vill jag inte heller slå på dom som redan ligger ned. Men det var smärtsamt att se honom fläka upp olika delar av sig själv. Denna om stundom skakande runda lemmar som ibland väckade sig, ibland sträckte ut sig och rörde sig som rosa vågor. Ena ställningen var extra jobbig då han inte kunde riktigt nå rakt när han skulle sträcka låren utan fick fläka ut benen och gick in i friterad helkyckling-positionen. Hur svagt smärtsamt för mig bakom så kan jag bara tänka hur det var för honom och hur jobbigt det måste vara att röra sig, även om man bara har 15 kg för mycket.

Ny billig bärbar dator slash tablet
Därefter var det dags för mig att öppna min nya dator som hade kommit! Ohh va sugen jag var! Man går liksom tillbaka till barnstadiet när jag tänker på teknik. Man behöver det inte direkt men man känner ändå någon sorts överdriven glädje när något är nytt och få testa på det. Fördelen med denna är bärbarheten och batteritiden. Priset på 2600 SEK kommer definitivt göra sig värt under dess livstid. Folk tycker jag är ganska löjlig när jag kanske köper datorer trots att jag har några st (detta blir min 3e laptop som jag använder samtidigt, 5e totalt) men då tänker jag bara att de är löjliga för att de lägger 60 kr på en macka på espressohouse som du kan göra själv, godare för 15 kr. Eller typ taxi. Alla dessa bortslösade cash kommer för de flesta bli mer än de 3000 kr/år ungefär jag lägger på datorer. Nog om det!

Win 8 är det iaf. Känns lite ovant men det ska man nog vänja sig vid ändå. Tanken med denna är iaf att ha på resa, ta med på bussar etc men också till föreläsningar samtidigt som en surfplatta som jag även kan spela poker på! Det är ju ofta problemet med ipads, nexus-plattor etc att man kanske kan spela poker men utan statistisk och på få sajter. Denna kan vara en tablet, en liten laptop och jag kan köra allt då den ju kör win 8.

Liten eldstad på nåt uteställe

Nu blev det långt. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar