söndag 19 april 2015

Linda Bengtzing, byggeri och frihet, samt magsjuka

Hej!
Delar av min familj har kommit nu med min brorsdotter som den solklara stjärnan. Hon är ju så himla söt, folk går fram och halvdör lite. Det gulligaste nästan är typ att hon har sprungit runt och kramat alla, ifrån famn till famn. Mest var det när de kom, tyvärr så fick jag ingen kram men det kan man ju förstå, senast hon såg mig var ju jul och så, det kanske kommer snart! Iaf så är det ju svårt att inte dö lite av gullighet men visst, att ha ett litet barns schema styr ju precis allt ifrån tider, matplatser, aktiviteter och sådär, det gör mig dock inte sådär jättemycket just nu för nu är ju allt rätt chill för mig, iaf ett tag till.
Snuttis är god!
Det var lite kul när vi gick runt igår. Vi såg Linda Bengtzing i Madrid och vi stirrade nog allihop. Jag tyckte det var lite skämmigt att fråga om bild men det blev en bild med mamma och lillan, sen ångrade jag mig att jag ej gick fram. Visst, teoretiskt sätt så skulle väl inte Linda Bengtzing vara så högt på min lista, hon är väl ganska liten nu också kändismässigt (mer innan även om det ju inte är Carola direkt) men jag har ett bra minne och ja, en kompis hade som standard att köra "Alla flickor", och "Jag ljuger så bra" på allsång som förfest när jag var lite yngre. Känner mig som en gammal gubbe nu, dock så finns ju många som trivs med det (en trogen läsare comes to mind :) men det är inget jag vill. Ska sluta klaga på att jag är trött nu för nu har jag upprepat mig för mycket men som sagt, jag är nu helt säker på att det till ganska stor del är konditionsbaserat. Idag gick jag och sköt lite fotboll, jag blev helt slut. Alltså, sköt, ej sprang för mycket. Blir man slut pga det så förklarar det varför jag ej orkar plugga och vill se tv-serier så mycket. Jag tror jag ska börja typ powerwalka med nu när jag har tid.
Sa jag att jag bara har ett enda ämne denna termin? Det känns så jäkla rätt. Det är bara lite udda att ha så mycket tid över. Tyvärr har jag blivit rätt magsjuk, sen verkar det som jag fick blindtarmsinflammation, hade många av de symptomen, det var sjukt jobbigt för det var svårt att fokusera på att göra något vettigt när det gjorde så ont men nu har jag haft 2 dagar utan jätteont och idag kändes det mesta helt bra. NUSÅ! Då ska vi göra lite grejer.
Igår var vi på ferra. Folk på vår skola är ju snuskrika men det skyltar aldrig med det, måste ändå säga att de verkligen inte märks på nästan någon. Iaf så var jag inte säker på hur jag mådde och inte heller om jag kunde få skjuts men det löste sig tillslut och vi tog bilen norr där de fanns en gated community. Alla husen var sjukt lyxiga och sen kom vi fram till hennes och vi dog lite halvt. Varför tog jag ingen bild? Det var en stor pool med några ljus som gradvis skiftade färg, en fenomenal typ terrass/undervåning och ja, en fenomenal överdel. Huset kostar säkert 10 miljoner, minst. Det var nog det dyraste huset jag varit i. Festen var helt okej! Minglade runt lite, kul när man känner en del olika, jag är oftast inte på humör på fester där man har nån kompis bara, sådär supersocial har jag inte känt mig på flera år. Pratade med några tvillingar och jag fick svar på min fråga vad som händer med om en drottning får tvillingar. Haha.

Jag har byggt lite som sagt, det är ganska bra för arkitekturen att göra sånt där för många strukturella element blir tydliga när man gör skit. Typ så är det viktigt hur man kopplar 2 olika delar med varandra. Det märkte jag. Först tänkte jag att det skulle funka bra med en skruv som satt kanske 2 cm ner. Det visade sig vara fel, de satt ej bra alls och de kunde rotera rätt fritt. Sen spikade jag en spik som hjälpte lite men inte mycket. Satte en längre spik och allt blev nu rätt bra. Fattades PRECIS några bitar så jag löste det genom lite trälim, såna där träbitar man har på ikea och safeade med lite tejp runtomkring.

 Annan sak man lärde sig är ju att man behöver förstärkning i 3 led. Sen kanske jag var lite överoptimistisk med hur långa span man kan ha mellan två pelare. Eftersom det bara är 2,5 cm tjocka grejer jag köpte så vågar jag nog inte lämna ett sån spann utan jag ska lägga till några extra pelare.
Fick slut på material så limmade ihop 2 bitar och säkrade med tejp :).


Det blev några skivor ändå, Joel :)! Spannet här är för stort tror jag för att det ska kännas säkert.

Jag är TYP färdig nu med förhöjningen men jag behöver lite mer material, sen tänkte jag göra en liten trappstege upp och sen ytterligare en stege ovanför denna del. Ett halvmisstag jag gjorde var att ej inse att med så tunna träbitar så kan jag ha små spann vilket gjorde att ytan under blir lite mer bökig att använda. Dock är den ganska bra ändå,

Jag har knappt jobbat med någonting egentligen nu senaste dagarna pga att det rummet jag är nu är en verkstad + sjukdom men jag bör komma igång med mer saker nu och ta det där bygget lite mer pö om pö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar