onsdag 10 september 2014

I Madrid! Lägenhet temporärt funnen, massa bilder kommer snart.

En del av Alhambra. Mycket mer bilder kommer snart


Granada i södra Spanien har en tydlig arabisk och medeltidsk prägel efter Morersnas intåg.
Hej! Jag går förbi onsdags-utgivningen och ja, postar lite hippt-som-happt. Det är för att mitt liv är just detta just nu. Reste mig till Oslo för att ta flyget med stora väskor, mötte upp Ernestito som jag nog nämnde och sen hängde vi i Malaga, för att senare möta upp Ruben som jag hängde med i Dominikanska republiken 4-5 dagar i Granada. Tog massa bilder och skriver om det där lite senare! Iaf så visade det sig att det var en mardröm att ha så många väskor som jag tog med. Imorgon blir det mer fast nu har det värsta löst sig. Jag bokade en central lägenhet i airbnb som blev lite av en gamble. Det var dock billigt och det ger mig lite tid att etablera mig här med allt som ska göras. För det är mycket. Främst blir det att hitta en temporär lägenhet efter den 23e september och sen blir det att hitta ytterligare en lägenhet att eventuellt köpa. Mycket runttittande alltså.

Det var härligt att semestra lite, byta miljö och ja, jag skriver om Granada och Malaga snart men just nu är jag bara så sjukt glad att vara tillbaka, främst kulinariskt faktiskt där liksom livet passar mig som handen i handsken. Eller jag antar att jag är leran som format sig efter det spanska livet kanske. Vad jag menar är att priserna, antalet barer och stämningen bara uppmuntrar att gå ut o äta hela tiden. I Granada fanns ett kinesiskt ställe som gav en öl och en stor tallrik stekta nudlar med grönsaker för 2e, det är ju säkert billigare än att laga mat själv. Sen är billigt ofta förknippat med dåligt men långtifrån alltid. Jamon serrano alltså, jag har haft sån otrolig abstinens för detta stycke magi. Och solomillo iberico, secreto iberico.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar