torsdag 17 juli 2014

Nytt format på bloggen igen: Bara bilder med kort kommentar

Hej!
Jag är hemma i GBG nu tills september där jag börjar fjärde året arkitektur i Madrid igen. Jag är lite halvtrött på att skriva halvlånga texter så jag tror jag kommer byta fokus och lägga upp massa bilder med korta texter, typ som alla andra bloggare gör :D. Jag hoppas att bilder ska säga mer än 1000 ord? 

Iaf, vi byter format, vi kör mest bilder med korta kommentarer lite pö om pö. Räkna kanske med lite dåligt med bilder i sommar då jag ska jobba mycket men hoppas fota mer tillbaka i Spanien.


Resa I dominikanska republiken!

Resan blev rätt go! Jag var där i 25 dagar vilket kanske var lite långt för solsemester, jag blev sjukt rastlös i slutet!! Här är lite mer bilder, en och annan kanske var upp i tidigare inlägg.



Idylisk sandstrand i Punta Cana! Östkusten.



Gullig kissekatt där jag bodde i Santo Domingo!

Mama juana är en dryck som är rom i en kryddmix av stjärnanis, kanel och massa annat stuff. Man lägger till honung med och låter det götta till sig i nån månad eller så. Det var helt okej!
Dansade merengue, salsa och bachata på ett sånt här häng. Var rätt coolt att se äldre folk som bara hade det gött, lite skillnad emot Sverige där 90% av alla gamlingar är deprimerade och hemma.

Mycket historia och statyer i Santo Domingo :).

Hehe minns ej vad för typ av historisk byggnad detta var.

Jäkligt skönt restaurangkvarter vid havet i Santo Domingo

Coolaste flygplatsen jag har sett! I Punta Cana


Att de har 3 olika sorters salt kännetecknar en bra restaurang!

Käkade hummer + pilgrimsmusslor för 150 kr när semestern började ta slut.

Mellanlandade i Miami och drog till kända ställen Mango. Där var det dyrt, en plastmugg med mojito för jävla 160 kr. God var den dock!

 HEMMA I SVERIGE

Nu är jag hemma i Sverige. Jag bor hos morsan på Heden. Både hon och jag har alldeles för mycket saker och det blir problematiskt att ta över hennes syrum och bo där när allt redan är fyllt på bredden! Lägger så mycket jag kan i lådor, markerar dom så jag kan hitta saker i framtiden!


Fan va gött det är med en riktig setup. 30" + 23" skärmar = göööööött

Chill med Joel och AnnaMy på hans sommarställe ut i ingenstans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar