söndag 20 oktober 2013

Två veckor in, svenska tolken och omboning.


BASEBALL och Petco stadium.
Så nu har jag varit här typ två fulla veckor. Jag har fått både bra o dåliga intryck. Jag skriver detta lite halvt sur. Hoppas inte jag upprepar mig, minns ej vad jag postade sist. Hursomhelst så var mängden hemlösa här något överraskande. Man blir fråga för pengar och de liksom rör sig lite som zombies där man inte riktigt vill vara nära. De är såklart människor de också men instinktivt vill man ta lite avstånd. Det är också en annan typ av hemlösa, i andra länder känns de rätt ofarliga, de vill mest bara överleva och hittar ställen medans tydligen många av dessa har mentala problem och känns lite mer labila. Synd men det är ju förståeligt, tydligen är polisen vänliga emot hemlösa (andra ställen skickar de iväg folk) samtidigt som det ju är varmt och behagligt här. Det är var lite synd.

Hemlösa är ett ständigt fenoment i vissa delar av SD.

Skolan är än så länge väldigt enkel, försöker vara social och rädslan för jag inte lär känna folk känns mindre o mindre. Var lite orolig i början för första kursen jag hade så var det typ tråkigaste människorna jag nånsin varit i närheten av samt att man var där, sen gick hem. Design studio nu där vi har våra bänkar är mycket trevligare och en naturlig hub. Har hänt lite med några också som är ute o festar hela tiden utanför skolan. Ska försöka lägga manken till att lära känna folk som inte pluggar på min skola. Iaf igår var vi på stingaree, en klubb med lite blandat klientel. Dyra drinkar, rätt kul ställe. En tjejkompis kom sen och så träffade vi en snubbe ifrån Kurdistan tror jag han sa. Vi sa något och så sa han typ "vi har ett vip-bord, vill du hänga med?". Jag kollade på min kompis och vi typ "ähh, det kan vi väl bli kul" och gick ner. Han var uppenbarligen intresserad av henne och hon inte så intresserad på nåt sätt ljög vi till att hon var svensk som inte kunde engelska utan bara svenska och spanska (för att jag skulle kunna säga något) och hon bröt typ på rysska. Påvägen ner till vip-bordet iaf så försökte jag hålla mig för skratt med översättningar men slutade typ med det när vi såg hans asbiffiga guido-kompisar. Har ju inte varit ute supermycket i USA (varit där 6-8 veckor i mitt liv) men verkar som de flesta kör på vipavdelning som typ är helt separerad ifrån vanlig avdelning vilket känns lite exkluderande. Inte på ett bra sätt direkt.
SD är tydligen känt för många mikrobryggerier. Det tycker jag är jättekul!

Baaaseball! San Diego Padres, denna parken analyserade jag i ett skolarbete.

Okej angående boendet så fixade jag ett ställe som jag kände mig nöjd med men tyvärr fungerar det inte alls. Hon verkar jättetrevlig och är säkert fortfarande det men det började ringa varningsklockor en dag när jag tvättade och hon bad mig stänga och öppna dörrarna tystare. Sen bad hon mig stänga min garderob hela tiden för att ha som extra ljudbarriär till hennes (lite mer förståeligt) men nu ikväll så gick jag runt med mina foppatofflor och hon sa att jag gick för högt vilket gjorde att jag nu ska leta efter andra ställen. Till hennes försvar dock sa hon att hon kanske var lite on-edge för att hon har problem att sova nu. Hoppas inte det blir några problem där, betalade en del i deposit men hoppas och tror ej det. Skönt dock att jag har ett ställe att bo på medans jag letar, det blir ju inte den stressen. Kanske också bra att bo med studenter etc, är ju faktiskt kul att bo med folk och gärna några man kan ta en öl med. Ingen idé att lägga energi på det. Nu slänger jag ut lite korta bilder bara!

Här var vi på countryklubb och även jag dansade någon gruppdans, antar att det är linedancing kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar