måndag 14 oktober 2013

8 dagar in

Heeej!
Så nu känner jag mig lite mer avslappnad. Jag nämnde tidigare att jag känt mig typ stressad och märklig men nu känner jag ett helt annat lugn. Första diagnosen skulle ju säga något med att det har med att flytta utomlands osv men jag har inte känt någon nervositet för det tidigare. Tror nästan det hade lite med att vara lite rotlös, bara rent boendemässigt men nu har jag löst det!

Så jag höll på att flytta ihop med en snubbe på skolan som verkade skönt, var nära på att skriva kontrakt där men sen när jag insåg att jag mer eller mindre tvingades slänga bort 1,5månadshyra pga avtalet samt en del extra på köpa säng osv så såg en annan lägenhet jag tittade på mycket bättre. Denna var med en kvinna på 30 och det märktes väldigt tydligt skillnaden mellan hur en kille bor och en tjej/kvinna bor. Denna var mysig, hemtrevlig, möblerad och ren. Jag visste inte riktigt om jag "fick den" dock men nu är det iaf klart och jag skriver härifrån. Jag försökte ta lite bilder men rummet ser så kasst och litet ut. Det är faktiskt ett väldigt stort rum, jag skulle säga 5x5 meter, jag har en stor säng och nu monterade jag även upp ett skrivbord då. Var runt idag och köpte lite andra smarta förvaringssaker osv så nu har jag löst det mesta. Känns skönt!

Började skriva lite mer innan, har gjort en del hel kul stuff men känner inte riktigt ork just nu men framförallt blev det nog för långt. Ähh fan, jag lägger upp lite bilder o skriver lite kort bara.
Balboa park i ett fint och soligt San Diego!

Han ville ta lite för många bilder med mig i, fann det lite creepy.





Japanska delen som nu var stängt (vi var för tidiga)

I USA har de rulltrappor även för din varuvagn.

Sist jag var i USA så var det sjukt svårt att hitta nyttig mat. Antingen är det i California eller en ny grej men det finns ett nästan sjukligt "svar" emot feta maten i en explosion av organisk/ekologiska affärer. Tydligen är Trader Joe´s rätt nice och inte för dyrt. Finns massa kul saker som jag inte sett nånstans i Europa.

Ocean beach!

Vi var på farmers market som såklart är en marknad men med riktigt bra mat och grejer, inga jäkla krimskramsskit som är 90% av de europeeiska marknaderna jag varit på.

Svårt att se kanske men det var skönt med en liten latino-vibe som ju är konstant här (detta ett band). Mycket latinamerikaner så kan få öva min spanska lite!

Staden är, som alla städer, olika fräsch som går ifrån rätt rundown, till lite klassisk diner-amerikansk style till lite mer fräscha och mysiga kvarter. Nära där jag bor är ett pokerrum som jag besökte men deras höga avgift (5$ per hand) gör nog att jag lär spela rätt lite poker där. Den ligger iaf på El Cajon boulevard ovan.

Varken min nokia eller ZTE funkar iaf med at&t så jag köpte en ghetto-mobil för 9 (!) dollar. Får 150 minuter för 20$ men kostar även att ta emot samtal såväl som att läsa sms. Läser du ett sms två ggr dras 0.3x2 vilket är irriterande. 

Sal med bänkar för studenter! Våran är iofs mindre och även mindre "lyxig" då vi ej har lådor med lås etc. Synd då man inte vill lämna sin dator olåst.

Min host Amber som var superawesome. Synd att hon ska flytta snart (26e okt), vi kom bra överens.

Spiderman

Även Superman (stark)

Detta är kanske inte bästa exemplet men våra nuvarande design-studio-lärare vill att vi ska jobba 100% med händerna. Usch vad jag inte gillar det. Vissa saker funkar skitbra med händer men vissa saker görs tydligare, lättare och snabbare med dator. Vill gärna lära mig att rita bättre men nuvarande övning vi har med perspektivritningar känns onödiga och har inget med kreativitet att göra. Bara att bita ihop dock och göra det bästa av situationen.

Stilla havet och massa olika typer av stränder/topografi. Lite kallare än jag trott dock vilket hade sin förklaring i att vatten kommer nerifrån Alaska.

Självmordstrappa rätt ner i våldsamt vatten.

Såg snoop dogg som var DJ! Han är fantastiskt kul.

Tror halloween är den 24e men folk peppar sen länge med massa dekorationer etc.

Mitt rum atm. Spartanskt, jag SKA öka trivelfaktorn! 

Stor garderob!

Tanken här var att visa vilken awesome blank o fin vägg jag har för att projicera film med min mini-projektor :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar