tisdag 14 juli 2015

Sverige en kortis. Lite nya prylaaaaar

Hej! Nu är det full plugg som gäller! Jag tog resan hem till Sverige för jag kände bara för miljöombyte samt ja, det är svårt att fokusera i 40 grader värme utan AC. Jag köpte ju faktiskt en AC för flera år sedan i Sverige som jag ska försöka skeppa ner dit. Packlink är en hemsida som gjorde frakt väldigt billigt, jag skeppade dörr>dörr Madrid-Gbg för 39€ för en 50 kg väska. Jag borde ta sponspengar ifrån dom!!

Iaf så var det skönt att vara hemma även om det bara var för 6 dagar och jag bara har pluggat mer eller mindre.

Fick mig en 3dprinter på posten!





Procrast!

Året har som sagt präglats av att jag ej varit effektiv eller nåt. Jag försöker bryta dessa dåliga mönster och tycker jag har ett bra tips för folk som mig som lätt låter sig distraheras och ej kan släppa saker. Ofta ser jag länakr som jag vill kolla, eller så kommer jag på något jag bara måste göra och så tappar jag fokus. Däreför har jag skapat en urklippsgrej som nu alltid ligger på skrivbordet på evernote som heter "Projekt när jag har tid" så jag bara kan skriva ner skit snabbt där, och efterosm jag har allt pås amma ställe betyder det att jag går tillbaka till den och spanar in.m Såhär ser delar av den ut nu;


Ladda ner evernote och skapa en sån här lista

På tal om det, jag råkade visst köpa en dator. Detta att jag egentligen har 2 st dugliga just nu, jag är så dålig! Jag var nästan bara tvungen, det var en microsoft surface pro i5 som kostar som billigast 9500 kr som jag köpte för 5100 kr. Den är så sjukt fet alltså! För er som inte vet så har den lööööjligt bra betyg av precis alla, skärmen är fet, hårdvaran är förvånandsvärt bra, den väger bara 800 gram och mer bra för mig är väl det faktum att pennan är bra. Jag använder väldigt mycket såna anteckningar och även om jag har en androidsurfplatta med en bra penna är skärmen för liten, sen vore det grymt att göra camtasiainspelningar vilket alltså är att man spelar in vad som syns på skärmen samt vad som sägs. Dessutom är nuvarande surfplattas kamera ganska kass så jag kan ej använda den så bra som en "skanner" vilket gör att den saknar lite vad jag vill då. ¨

Men det är verkligen inget livsnödvändigt köp men även om jag köper ganska mycket halvkonstiga saker så har jag gjort oerhört få köp/resor eller liknande som ej var så genomtänkta så jag tänker att även om jag inte behöver en ny dator 100% så ähhh, folk gör mycket sämre saker varje dag. Typ mina kompisar som köper macbook pros.....
Den har vi köpt!

Sugen på en pokerreturn - Endast för sommaren då

Har väl pluggat 12-14 timmar per dag, enda lediga tiden jag tagit förutom detta inlägg då är att jag körde 2h poker ungefär. Jag är ändå sugen! Nu när man sålt av mycket aktier och fonder så kan man direkt gå in på nivåerna där timlönen är avsevärt högre istället för att spela på supersmå nivåer och jobba sig uppåt. För er som inte är insatta så tar "pokerbolagen" en högre % av omsättningen i avgift så "priset" att spela blir väl typ såhär, dessa är bara uppskattningar ifrån huvudet, de beror också hur bra du är givetvis :).

Fixed limit
1/2$ - 90% av din vinst tas bort
2/4 - 75% av din vinst tas
3/6 - 50% av din vinst tas
5/10 - 35% av din vinst tas
10/20 - 20% av din tas bort
30/60 - 10% av din vinst tas
100/200 - 2% av din vinst tas

Iaf, som ni ser så försvinner typ allt på lägre nivåer. 90% av alla spelare fastnar också i dessa låga nivåer just pga detta. De tar helt enkelt löjligt mycket avgifter. Så är det förresten mest på fixed limit men även i stor grad på pot limit omaha även om man har större vinstpotential där.

Så jag spelade lite och tyckte det verkade som jag fortfarande kan tjäna pengar!


Sommarplanerna då

Funderar på om jag ska boka en resa till Mexiko redan nu för nästan hela sommaren. Mamma fyller år den 28e juli, vi åker till Kroatien 28e augusti, Sen är jag i Sverige 5-18 september, det räcker nog alldeles utmärkt med Sverige-time.

Puerta Vallarta ska vara nice, det stora problemet nu verkar mest vara flygkostnad. Hittar inget billigare än 10k men det går ju åka till San Diego för 6k tur o retur. Vi får se.  Tanken med en längre resa är att

Ett alternativ vore Thailand med, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar