måndag 17 november 2014

Livet fortsätter, eller?


13minuter videoblogg: genomgång av lägenheten under renoveringen!


Nää nu börjar nästan jag bli trött på lägenhetsgrejer så då är det verkligen dags att sluta.. iaf tills jag vill skriva något igen. Vad jag ska göra är att iaf att ha en fristående fläkt, utnyttja det fakum att IKEA har 15% rabatt på kök+vitvaror nu i Spanien vilket gör att jag typ får 800€ extra för soffor osv. Riktigt värt.

Tryckkokare är bra saker, speciellt för oss som vill begränsa köttintag då man kan koka bönor, kikärtor etc relativt snabbt utan att först blötlägga dom om man vill. 25 minuter i denna så boom!


Ska ha en fristående fläkt i min köksö, det blir fantastiskt!

Ett av världens största museer som jag inte varit på innan.

Bra utveckling!
Man får ju ofta frågan när man köper lägenhet hur man har råd osv. Visst har jag tjänat en del osv men det viktigaste är nog bara att man sparar vilket jag har varit duktig och gjort i sådär 9 år nu. Det blir ganska mycket tillslut. Man kunde bara hitta data sen 2011-nov men ni ser att det har gått ganska bra. Jag säger ganska för det är ju i princip på index efter 2 dåliga affärer, guld och 3dprinters som jag dock fortfarande håller på. Jag rekommenderar iaf alla att spara i Avanza, oavsett om det handlar om så lite som 50 kr/månaden, det blir mycket tillslut över åren. 8% per år vilket är aktiesnitt gör att 100 kr på 20 år blir 466 kr. Jag räknar själv på att jag kan leva för 8k/månad så med 8% avkastning behöver jag 1,2m så kan jag i teorin "sluta jobba". Det är ju såklart inget JAG vill göra men det är gött med passiv inkomst som säkerhet och som frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar