Vi var förresten 5 i vår grupp och 9 i den andra. En tjej sa förresten absolut ingenting, fusk :).
torsdag 31 mars 2011
Argumentationsgrejen
Idag funkade det väl helt okej. Eller helt okej, jag tyckte jag tänkte och försöka säga rätt saker men var rätt dålig att sätta ord på det och fick verkligen ingen bra slutkläm på det hela. Ser gärna att jag blir lite bättre på att diskutera, det handlar ju om erfarenhet.
Sidfläsk
Jag funderar lite på vad jag ska göra för mat ikväll. Pork belly snackar ju de om rätt mycket i matlagningsprogram och tydligen heter det sidfläsk. Tänkte ha det som en av rätterna för jag minns också att gordon ramsay har gått igenom hur man gör en sådan rätt i the F-word.
Sen så läste jag om en avocadoglass med druvgranité (har aldrig hört granité innan, lol) som verkar lite kul. Roligt att lära sig nya tekniker och sorters grejer så kan man kanske utnyttja det på andra sätt.
Argumentation!
Kl 13:00 ska vår grupp diskutera tre frågor för och emot lite topics och ställningar som redan var bestämda. Min huvuddel blir att ta upp att medborgare endast bör beskattas för polis, rättsväsendet och försvar. Det ska nog bli rätt kul, tänkte sätta mig nu en stund och gå igenom lite mer argument och se vad den andra personen som har samma topic har skrivit och lite sådär.
Det roliga med argumentation är att jag är väldigt bra på det I SKRIFT medans jag blir rätt stressad och halvnervös IRL. Lite osäker på vad det beror på, kan ha med att jag alltid föredrar att läsa saker då det blir mer tydligt på något sätt. Aja det där blir nog bra tillslut.
Det roliga med argumentation är att jag är väldigt bra på det I SKRIFT medans jag blir rätt stressad och halvnervös IRL. Lite osäker på vad det beror på, kan ha med att jag alltid föredrar att läsa saker då det blir mer tydligt på något sätt. Aja det där blir nog bra tillslut.
Middagsplanering
Etiketter:
Mat
Fick låna stege och sådär ifrån en granne som jag för övrigt läste en kurs tillsammans med. Tänkte bjuda hem dom nu när det mesta av lägenhetsfixandet är klart och kollar runt lite efter recept och dyligt. Det känns inspirerande och jättekul och känns för övrigt skönt att gå tillbaka till att ändå ha en hel del fritid och göra saker för skojs skull. Har ju varit så i nästan 3 år att jag spelade poker så fort jag hade tid över och tyckte det var tråkigt att jag inte fick någon övrig stimulans ifrån saker jag gillar för jag ville spara undan en del pengar.
Hursomhelst så funderar jag på huruvida jag ska strukturera om mitt matlagningsdokuemten. Har ju ett där jag skriver ner intressanta grejer och bra recept. Gärna kopierar jag hela receptet och lägger in eftersom hemsidor mycket väl kan gå ner och särskilt om det är folks egna recept på nån skum domän ifrån en sida som är typ 10 år gamla. Länkar är dock bra för ibland har ju matsidor att man kan anpassa receptet och ingredientserna efter x antal portioner men har också lite övrig info som kan vara bra att veta. Den stora frågan är huruvida jag ska sortera efter köttslag (eftersom man oftast väljer recept för vad för sorts kött man har hemma) eller om jag ska sortera efter recepttyp (t ex pasta, tapasrätter, sallader osv). Jag tror lösningen blir att är recepttyp indelat på kött/fisk/fågel/övrigt.
Hursomhelst gillar jag initiativet att jag prenumererar på Gourmet för då blir det en kontinuerlig process och inte bara när jag får en idé att jag ska laga massa mat.
Hursomhelst igen så funderar jag på om jag ska bjuda på trerätters imorgon kanske. Älskar flerrättsprincipen och är ju också mycket roligare att laga. Funtar på om jag ska köpa något lite roligare kött och kanske lära mig lite sås. Såser är för övrigt det jag är absolut absolut sämst på när det gäller matlagning.
Hursomhelst så funderar jag på huruvida jag ska strukturera om mitt matlagningsdokuemten. Har ju ett där jag skriver ner intressanta grejer och bra recept. Gärna kopierar jag hela receptet och lägger in eftersom hemsidor mycket väl kan gå ner och särskilt om det är folks egna recept på nån skum domän ifrån en sida som är typ 10 år gamla. Länkar är dock bra för ibland har ju matsidor att man kan anpassa receptet och ingredientserna efter x antal portioner men har också lite övrig info som kan vara bra att veta. Den stora frågan är huruvida jag ska sortera efter köttslag (eftersom man oftast väljer recept för vad för sorts kött man har hemma) eller om jag ska sortera efter recepttyp (t ex pasta, tapasrätter, sallader osv). Jag tror lösningen blir att är recepttyp indelat på kött/fisk/fågel/övrigt.
Hursomhelst gillar jag initiativet att jag prenumererar på Gourmet för då blir det en kontinuerlig process och inte bara när jag får en idé att jag ska laga massa mat.
Hursomhelst igen så funderar jag på om jag ska bjuda på trerätters imorgon kanske. Älskar flerrättsprincipen och är ju också mycket roligare att laga. Funtar på om jag ska köpa något lite roligare kött och kanske lära mig lite sås. Såser är för övrigt det jag är absolut absolut sämst på när det gäller matlagning.
onsdag 30 mars 2011
Högskoleprov lördag!
Behöver för övrigt plugga lite inför högskoleprovet, jag tror jag ska upp kl 10 imorgon trots att argumentationsgruppen ska träffas 13-15 och likadant på fredag när jag är ledig för att det är en sån fruktansvärd skillnad på hur väl jag tänker på morgonen och kvällen.
Inget superparty direkt som man gör på en lördag morgon men kan vara gött ändå. 8:30 ärligt talat. Alltså fyfan för det. Tur dock att det är vid handels så jag slipper åka långt eller whatever.
Inget superparty direkt som man gör på en lördag morgon men kan vara gött ändå. 8:30 ärligt talat. Alltså fyfan för det. Tur dock att det är vid handels så jag slipper åka långt eller whatever.
Musik
Gick till kontoret som jag brukar och förlorade tyvärr pengar igen. Skulle egentligen vilja gå tillbaka dit och vinna tillbaka lite men skiter nog i det och ställer in mig på förlusten bara och gör lite roligare saker. Försöker gör pokern ett mindre del av mitt liv och mitt humör och det är ju faktiskt annat jag borde lägga tid på men också behöver man ju chilla lite för att kunna göra andra saker bra, just nu är jag rätt trött.
Typ som att spela in lite musik! Har lite problem att skriva HELA texter och det gör ju det lättare att spela in hela låtar och strukturera upp dom men får ju försöka lite.
Onsdag!
Kom hem ifrån gymmet 01:30 igår och kom på att min föreläsning började kl 8:15 och man är ju lite uppe i varv och sådär så blev inte för mycket sömn. Dock var föreläsningen om aristoteles så kände att jag kunde skita i den och grejer.
tisdag 29 mars 2011
Battletoads beat
Får väl tacka länk-daniel igen för denna halvroliga grej. Det är faktiskt ett rätt catchy beat :D
Skit!!
Käkade på subway med en i min grupp. Är ju mestadels gamla elever men är ju en ny del av kursen så var lite nya face varav honom. Han hade jobbat på blizzard och world of warcraft, coolt!!
Sen gick jag till kontoret och körde värsta monsterpokerpasset som började bra men slutade åt helvete så förlorade ganska exakt pengarna som jag var glad över att ha vunnit igår. Blää!
Sen gick jag till kontoret och körde värsta monsterpokerpasset som började bra men slutade åt helvete så förlorade ganska exakt pengarna som jag var glad över att ha vunnit igår. Blää!
Måndag
Ställde två av mina klockor på 10:30 och kom sen på att det var de två klockorna som inte synkas automatiskt till sommartid. Tur att jag ändå ställde så pass långt innan föresläsningen kl 13:15 så att jag inte missar.
Såg på säsongsavslutningen av Californication och ska dra en lite espresso. Har varit superseg senaste dagarna sen jag kom hem ifrån Sunne så ska försöka komma upp i tempo igen. Kommer en kille och kollar på vår kontorsplats btw, vore nice med lite förstärkning där men får ju se vad han tycker. Nåväl, nu ska jag iväg och ha en föreläsning om Platon och sen blire lite grupparbete. Platon är nice fast jag vet nog redan mycket av vad som sägs, hade en kvarts föredrag om Platon/Sokrates i retoriken så fick läsa på lite där. Hoppas det blir ur en ny vinkel.
Såg på säsongsavslutningen av Californication och ska dra en lite espresso. Har varit superseg senaste dagarna sen jag kom hem ifrån Sunne så ska försöka komma upp i tempo igen. Kommer en kille och kollar på vår kontorsplats btw, vore nice med lite förstärkning där men får ju se vad han tycker. Nåväl, nu ska jag iväg och ha en föreläsning om Platon och sen blire lite grupparbete. Platon är nice fast jag vet nog redan mycket av vad som sägs, hade en kvarts föredrag om Platon/Sokrates i retoriken så fick läsa på lite där. Hoppas det blir ur en ny vinkel.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)